نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی جریان جهاد سازندگی را الگویی ارزشمند در تمام جریانات کشور دانست و گفت: سرآغاز جهاد سازندگی در سال اول پیروزی انقلاب از برخورد با یک توطئه شیطانی آغاز شد و این سازمان توطئه های دشمنان را نقش برآب کرد.

محور تولید باید جریان کشاورزی باشد/ جهاد سازندگی توطئه‌های دشمنان را نقش برآب کرد

به‌گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید احمد علم الهدی در سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: رسالت مدیریت و فعالیت جهادی به‌عنوان یک رسالت قطعی از سوی مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب در ۴۰ ساله دوم انقلاب به‌همه نهادها و احاد کشور اعلام شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: ما برای جریان حرکت جهادی، چه مدیریت و چه عملیات جهادی در کشور یک الگوی تجربی داریم و آن جهاد سازندگی است.

وی این الگو را ارزمندترین راهبرد در تمام جریانات کشور دانست و بیان کرد: با توجه به‌جوان بودن همه شما از روز بروز و ظهور جهاد سازندگی، یا نبودید یا بسیار کوچک بودید.

آیت‌الله علم‌الهدی تاکید کرد: سرآغاز جهاد سازندگی در سال اول پیروزی انقلاب از برخورد با یک توطئه شیطانی آغاز شد، زمانی امام این الگو را مطرح کردند که دشمن با ایجاد گروهک‌ها دست به‌توطئه‌ای زده بود که حرکت مردم در سال اول را تامین معیشت، دچار مشکل کرده بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تاکید کرد: انقلاب مقدس اسلامی ما انقلاب مردمی است و هیچ انقلابی نظیر آن در دنیا وجود ندارد.

وی با اشاره به‌ اینکه در دیگر انقلاب‌های دنیا مردم پس از شکل‌گیری انقلاب از جریان قلابی بیرون آمدند، تصریح کرد: این انقلاب از روز اول و تا به‌امروز در هیچ جهت قابل شکست نیست و تنها در دو مورد می‌توان مردم را از انقلاب کنار زد، اول اینکه مردم را بی‌دین کرد و راه دوم اینکه مدیریت نظام انقلابی را زیر سوال برد، چراکه با یک مدیریت غیرانقلابی نمی‌توان انقلاب را مدیریت کرد.

آیت‌الله علم‌الهدی ضمن اشاره به‌اینکه دشمنان نتوانستند در بُعد دینی کاری از پیش ببرند، ادامه داد: زمانی که دشمنان نتوانستند از حربه دینی بهره ببرند، درصدد شدند آرمان‌های انقلابی را در بحث مدیریتی کنار بگذارند که متاسفانه این امر در برخی نهادهای آکادمیک ما در حال انجام است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: برخی در تلاش هستند اصل قطعی استکبارستیزی را کنار بگذارند تا بتوانیم در نظام جهانی کشور را اداره کنیم، دشمن هم درصدد بود که به‌ما القا کند، معیشت روزه مره مردم را با پندارها و آرمان‌های انقلابی نمی‌توان تامین کرد.

محور تولید باید جریان کشاورزی باشد

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه محور تولید باید جریان کشاورزی و توسعه این مسئله قرار گیرد، گفت: در آن دوره امام(ره) فرمان جهاد سازندگی داد و همین سبب شد بسیجیان و جهادگران به‌مزارع بریزند و به‌کشاورزان کمک کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی ضمن اشاره به‌اینکه این حرکت امام توطئه دشمن را نقش بر آب کرد، این الگو را در تمامی عرصه‌های اقتصادی کشور راهبردی دانست و تاکید کرد: در بسیاری از جریانات که جهاد سازندگی وارد عرصه می‌شد، به‌عنوان یک جریان پیش‌قراول در کشور مطرح شد.

وی ایثارگری‌های جهادسازندگی را مقدم بر ایثارگری‌های رزمندگان دانست و متذکر شد: رزمندگان ما در سنگر به‌دفاع می‌پرداختند و جهادگران ما در بالای سنگر اقدام به‌دفاع می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی عنوان کرد: امید است مدیران از این نیروها هم در فعالیت‌های جهادی و هم مدیریت‌ها بهره ببرند.

آیت‌الله علم‌الهدی تاکید کرد: ما باید نه تنها در جهاد سازندگی این روز را گرامی بداریم، بلکه این روز را به‌عنوان یک الگوی راهبردی مطرح و ارزش‌های این الگو را به‌مدیران نشان دهیم.

وی با بیان اینکه امروز دشمنان به‌سمت همان سیاستی رفتند که در ابتدای انقلاب رفته بودند و آن تعطیلی سفره مردم است، گفت: با تعطیلی این سفره می‌خواهند انقلاب ما را به‌سقوط بکشانند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خطاب به‌حاضران بیان کرد: البته تا زمانی که شما جهادگران هستید، دشمن این آرزو را به‌گور می‌برد.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه کشور ما با همه پیشرفت‌هایی که در عرصه فناوری داشته، کشوری مبتنی بر کشاورزی است، اظهار کرد: در سال‌های گذشته در جمع‌بندی رشد اقتصادی، تکیه بر مسئله کشاورزی بود که امید است با همت شما حرکت‌های موثری برای توسعه کشاورزی رقم بخورد.

وی اضافه کرد: محصولی که هنوز با آبیاری قرقابی به‌دست می‌آید نمی‌تواند در دنیای امروز که بر توسعه و تکنولوژی تاکید دارد، رقابت کند و این می‌طلبد که جهادگران ما وارد عرصه شوند و فکری به‌حال این موضوع کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تاکید بر اینکه دشمن درصدد است برای فلج کردن حس انقلاب، رفاه طلبی را گسترش دهد، گفت: این در حالی است که ماموریت‌های جهادی و حرکت در این مسیر با زندگی رفاه طلبی سازگاری ندارد.

آیت‌الله علم الهدی بیان کرد: چنانچه جریان کشاورزی در شکل پیشرفته در روستاها رسوخ یابد، مانند یک چرخه مدت‌ها ادامه می‌یابد و این یکی از راه‌های رسیدن به‌اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه یکی از بزرگ‌ترین جفاهایی که به‌سازمان جهاد سازندگی شده است، گذاشتن وظیفه بازرگانی را بر عهده این سازمان بوده و به‌او گفته‌اند که به‌جای انجام کار فکری، فعالیت بازرگانی انجام بدهد، ادامه داد: امید است که خداوند به‌مسؤولان ما فکر بیشتری بدهد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علي اصغر كريمي ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۱
    1 0
    ياد و خاطره جهاد سازندگي گرايم باد. به اميد تجديد حيات اين نهاد مقدس .