عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: متأسفانه دولت رایزنی‌های شدیدی را در خصوص انحراف طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی و علی‌رغم منافعی که برای کشور دارد اعمال کرده در حالی که بدنه سازمان میراث فرهنگی به صورت جدی پیگیر تشکیل این وزارت است.

 رایزنی دولت برای انحراف طرح تشکیل وزارت میراث فرهنگی

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، درباره آخرین وضعیت تشکیل وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: این موضوع را کاملاً کارشناسی و به نفع کشور می‌دانیم.

وی افزود: با آن‌که دولت مخالف تشکیل وزارت میراث فرهنگی است، اما با این حال مجلس موافقت خود را با کلیات آن اعلام کرده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح‌ کرد:‌ متأسفانه دولت رایزنی‌های شدیدی را در خصوص انحراف این طرح علی‌رغم منافعی که می‌تواند برای کشور داشته باشد، اعمال کرده است. این در حالی است که بدنه میراث فرهنگی به صورت جدی پیگیر تشکیل این وزارت است، اما دولت مخالف آن بوده و اجازه پیشرفت کار را نمی‌دهد.

پژمانفر خاطرنشان کرد: تمام توان خود را برای تشکیل وزارت میراث فرهنگی به کار بسته و تلاش می‌کنیم آن را در کمیسیون فرهنگی پیش ببریم.

پژمانفر ادامه داد:‌ ساختار فعلی سازمان میراث فرهنگی نمی‌تواند اهداف مشخص‌شده در سه حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی و تاریخی را عملی کند، به همین دلیل تلاش داریم با استفاده از تجربیات دنیا و ظرفیت‌های نهفته در کشورمان و نیاز مبرم به ایجاد اشتغال و درآمد بیشتر طرح تشکیل این وزارتخانه را دنبال کنیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.