تقریبا تمام شرکت های بزرگ در دنیا بر این باورند که تحریم های هواوی می تواند برای آنان هم ضرر داشته باشد.

لابی Intel و Qualcomm برای کاهش محدودیت‌های Huawei

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، در حالی که حوادث حاکم بر دولت ایالات متحده عمدتا بر غول فناوری چینی تأثیر گذاشته است، لازم به ذکر است که تامین کنندگان این شرکت در ایالات متحده نیز در معرض تهدیدات ترامپ قرار دارند.

در حال حاضر، به نظر می رسد که chipmakers ایالات متحده، از جمله اینتل، Qualcomm و Xilinx وارز، به آرامی در حال انجام لابی با یک دیگر برای کاهش ممنوعیت های Huawei هستند.

با اشاره منابع نزدیک به این وضعیت، مدیران اینتل و Xilinx Inc گزارش دادند که در اواخر ماه مه اداره بازرگانی ایالات متحده برای بحث در مورد پاسخ به تصمیم Trump برای قرار دادن هوآوی در لیست "entity" ملاقات کرده اند، که موضوع این جلسه قطعا در مورد تبادل شرکت های آمریکایی با هواوی بوده است.

طبق گفته های چهار منبع دیگر، کوالکام نیز گزارش داد که با وزارت بازرگانی برای بحث در مورد این موضوع ملاقات کرد، گروه تجاری نیمه رسانای صنعت تایید کرده است که با نمایندگان chipmakers جلسات خود را با دولت آمریکا برگزار می کند.

در حالی که تامین کنندگان تراشه های آمریکایی تهدید ممکنه را برای امنیت ملی با فن آوری 5 G هواوی انکار می کنند که شرکت های آمریکایی همچنین اظهار می کنند که سرورهای شرکت های چینی و گوشی های هوشمند از اجزای معمول استفاده کرده و خطری امنیت ملی را تهدید نخواهد کرد.

یک نماینده برای وزارت بازرگانی به رویترز گفت که سازمان دولتی "به طور منظم به سوالات شرکت ها در مورد دامنه الزامات قانونی پاسخ می دهد"، اما این بحث ها "بر نفوذ اعمال قانون تاثیری نمی گذارد".

دلیل واقعی برای علاقه مندان به چیپ مترهای ایالات متحده این موضوع است که با ادامه این روند می توان به از بین رفتن میلیاردها دلار سرمایه جلوگیری کرد.

یکی از منابع رویترز گفت: مقاومت اکثر شرکت های آمریکایی، برای کمک به هواوی نیست بلکه برای جلوگیری از آسیب رساندن به خود شرکت های آمریکایی است.

همچنین بیان می شود که از "70 میلیارد دلار اجزا و قطعاتی که Huawei در سال 2018 خریداری کرده است، حدود 11 میلیارد دلار به شرکت های آمریکایی از جمله "Qualcomm، Intel و Micron Technology Inc" سود رسیده است.

chipmaker Broadcom در حال حاضر گزارش کاهش درآمد و انتظار ادامه همین روند را با اشاره به ممنوعیت Huawei بر اثر تحریم های آمریکا و فشار ترامپ بر این شرکت چینی داده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.