خوزستان- معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: با برقراری دوربین های مدار بسته در سفیره مشخص شد دود سیاه با حجم گسترده که تولید گاز متان دارد و آسمان اهواز را پوشانده، عمدی است.

دود زباله اهواز را سیاه پوش کرد/اهواز امکانات مدیریت بحران ندارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ علی رضا عالی پور معاون خدمات شهری شهرداری اهواز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با موضوع "پیشگیری، آمادگی و مقابله با حریق"درباره آلودگی ناشی از سوزاندن پسماندها سفیره گفت: با برقراری دوربین های مدار بسته مشخص شد دود سیاه با حجم گسترده که تولید گاز متان دارد و آسمان اهواز را پوشانده عمدی است.

وی با ذکر این موضوع که عده ای برای دریافت هزینه های بیشتر از پیش نیز سازمان پسماند را تهدید کرده، اظهار کرد: عده ای از محلی ها گفته بودند اگر مبلغ بیشتری برای استفاده از زباله پرداخت نکنید برای انجام خدمات شما مانع تراشی می کنیم.

عالی پور تاکید کرد: قبل از رسیدن شهرداری آتش نشانی به محل رسیده و اقدام به اطفا آتش کرده اند، در حال حاضر  نیز با اقدامات صورت گرفته و یافتن منشا، دود به طور کامل برطرف شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با اشاره به این که  سایت سفیره با اعتباری حدود ۱۰ میلیارد تومان در سال ۹۲ برای دفع بهداشتی زباله احداث شد تا از زباله تر به عنوان کود، خشک بازیافت استفاده شود؛ عنوان کرد: از سال ۹۴ با سومدیریتی که در کارخانه پسماند انجام شد باعث شد زباله های تر و خشک به صورت فله ای انباشت تا ما وارث ۲۰ هکتار زباله دفن شده باشیم.

وی با بیان اینکه سایت سفیره دارای ۱۲۰ هزار هکتار است که طبق جانمایی مدیریت پسماند با فاصله ۳۰ کیلومتری از شهر اهواز احداث شده، یادآور شد: در تلاش راه اندازی دوباره کارخانه تفکیک زباله برای تبدیل زباله های تر به کمپوست هستیم.

شهرداری سالن مدیریت بحران خود را به تیم های ورزشی داده است 

کیامرث حاجی زاده مدیریت بحران استانداری  ۴ بحران را در خوزستان سیلاب، خشکسالی، ریزگرد و آتش سوزی نامید و گفت: متاسفانه استانی که ۱۲ و نیم درصد از منابع طبیعی و جنگلها و ۱۶ درصد جنگلهای زاگرس فاقد امکانات اولیه لطفا حریق است.

حاجی زاده با اشاره به اینکه قرار بود دو بالگرد با هزینه منابع طبیعی در استان استقرار یابد، تصریح کرد: متاسفانه این هزینه توسط منابع طبیعی تامین نشده است.

وی افزود: ۵۰ درصد آتش سوزی های کشور به ویژه در جنگلها سال گذشته مربوط به خوزستان بود اما بسیاری از سازمانها و شهرداری اهواز سالن بحران تحت اختیار ندارند،   شهردار سالن خود را به تیم های ورزشی سپرده است و به اندازه یکی از نواحی تهران امکانات مدیریت بحران در کلان شهر اهواز نداریم.

حاجی زاده تاکید کرد: کشیک بحران شهرداری ها و فرمانداری ها باید انجام شود و این اطلاعات در سازمان سما ثبت شود تا بتوانیم با دستان پر و مدارک مستند از مسئولان کشوری اعتبار دریافت کنیم.

خانه های آتش گرفته صالح آباد غیر قانونی اند

در این جلسه علی صفی خانی رییس اچ. اس. ای پدافند غیر عامل مناطق نفت خیزجنوب در مورد حادثه خط لوله ۱۲ اینچ گاز مایع که در مجاورت خط لوله نفت و روستای صالح‌آباد امیدیه قرار دارد و دچار آتش‌سوزی شده توضیح داد: در منطقه صالح آباد به صورت غیر قانونی ۳ خانه با بلوک ساخته شده که در مرز خطوط لوله های گاز است ، آنهاحریم قانونی را حفظ نکرده و اقدام به ساخت غیر مجاز در این منطقه داشته اند.

وی با بیان این که ایجاد امکانات آب و برق برای آنها خود مشکل بزرگی است، تصریح کرد: کارگروه ویژه برای جلوگیری و پیش گیری از حوادث خطوط گاز انجام داده ایم اما برای پروژه ها اعتبار تخصیص داده نشده است.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.