وزیر خارجه انگلیس مدعی شد که صدراعظم آلمان و رئیس‌جمهور فرانسه به صورت محرمانه به وی وعده‌ داده‌اند که اگر نخست‌وزیر شود، مذاکره مجدد برای «برگزیت» را آغاز می‌کنند.

هانت مدعی شد: وعده مرکل و ماکرون برای مذاکره مجدد درباره «برگزیت»

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس به تازگی افشا کرده است که «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه هرکدام به صورت «محرمانه» متعهد شده‌اند که در صورتیکه بعنوان نخست‌وزیر انگلیس برگزیده شود، گفت‌وگوها درباره «برگزیت» را مجدداً آغاز می‌کنند.

روزنامه انگلیسی «اکسپرس» گزارش کرد، جرمی هانت در برنامه «اندرو مار» شبکه «بی بی سی» با اطمینان ادعا کرد که ماکرون و مرکل چنین وعده‌ای را به صورت محرمانه به وی داده‌اند.

اظهارات وزیر خارجه انگلیس در تناقض مستقیم با مواضع آشکار اخیر رهبران فرانسه و آلمان در خصوص برگزیت است که هر دو تأکید کرده‌اند توافق برای مذاکره مجدد در خصوص برگزیت در برنامه کار قرار ندارد.

جرمی هانت بعنوان نامزد حزب محافظه‌کار برای احراز سمت نخست‌وزیری انگلیس تلاش می‌کند و در دور اول رأی‌گیری برای انتخاب نخست‌وزیری انگلیس بعد از «بوریس جانسون» در جایگاه دوم قرار گرفته است.

هانت همچنین مدعی شد که ماکرون و مرکل حتی برای خلاص شدن از «ترتیبات پشتیبان» در توافقات آتی آمادگی دارند.

«ترزا می» در دوران نخست‌وزیری، به‌دنبال کسب ضمانت از سوی اتحادیه اروپا برای «ترتیبات پشتیبان» در خصوص مرزهای ایرلند شمالی بود؛ ترتیبات پشتیبان نوعی سیاست ضمانتی است که از ایجاد «مرز سخت» بین بخشی از ایرلند که بخشی از بریتانیاست و بخشی که عضو اتحادیه اروپا است جلوگیری می‌کند.

پارلمان انگلیس سه بار به توافق دولت انگلیس با اتحادیه اروپا رأی منفی داد و در نهایت ترزا می در تاریخ ۷ ژوئن سال جاری میلادی (۱۷ خرداد) رسماً از سمت خود کناره‌گیری کرد.

هانت در مصاحبه خود فاش کرد که اظهارات مرکل و ماکرون نشان می‌دهد که هر دو نفر به دنبال توافقی هستند که «به مفهوم آن است که ما نیازی به ترتیبات پشتیبان نداریم».

وی ادامه داد: «وقتی با رهبران اروپا حرف می‌زنید، همانطور که من بعنوان وزیر خارجه این کار را کردم، (درمی‌یابید) که آنها خواستار حل این مشکل هستند».

جرمی هانت در توضیح تفاوت موضع وی با بوریس جانسون گفت که «اختلاف میان من و بوریس این است که من برای یک توافق تلاش می‌کنم».

علیرغم ادعاهای هانت، «لئو وردکار» نخست‌وزیر ایرلند اخیراً تصریح کرد که بدون ترتیبات پشتیبان، هیچ توافقی برای خروج از اتحادیه اروپا وجود نخواهد داشت.

ماکرون نیز تأکید کرده بود که تحت هیچ شرایطی، هیچ مذاکره‌ای در خصوص توافق برگزیت وجود نخواهد داشت.

وزیر خارجه انگلیس تأکید دارد که متعهد شدن برای خروج از اتحادیه اروپا تا 31 اکتبر (9 آبان ماه) اشتباه است.

وی تصریح کرد: «اگر هیچ چشم‌اندازی برای توافق وجود نداشته باشد» برای خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا آمادگی دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.