البرز- مدیرکل مدیریت بحران استان البرز با اشاره به اینکه استان البرز امروز به یکی از نقاط آلوده کشور تبدیل شده است، گفت: پوشش گیاهی ارتفاعات شمالی کرج با توجه به حجم بالای استفاده خودروهای سنگین و آفرود در خطر است و سازمان های مردم نهاد باید به این موضوع ورود کنند.

خودروهای آفروید موجب آسیب به  پوشش گیاهی شمال کرج شده است

به گزارش قدس آنلاین، مهدی مهرور پیش از ظهر امروز دوشنبه در همایش «بیابان زدایی و پدیده گرد و غبار» که در سالن اجتماعات پردیس کشاورزی کرج برگزار شد، با بیان اینکه پوشش گیاهی ارتفاعات شمالی کرج با توجه به حجم بالای استفاده خودروهای سنگین و آفرود در خطر است، گفت: کارگروه فضای سبز و محیط زیست باید در این زمینه تصمیم گیری کند.

وی افزود: ورزش اتومبیلرانی و استفاده از خودروهای آفرود باید در مناطق بیابانی انجام شود تا آسیبی به طبیعت وارد نشود و  مردم و سازمان های مردم نهاد باید به این موضوع ورود کنند و توجه ویژه ای داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان البرز با تاکید بر اینکه نظرآباد و اشتهارد کانون ریزگردها در استان است، گفت: حفظ محیط زیست و کاشت درخت در این منطقه می تواند مشکل ریزگردها را تا حدی در استان حل کند.

مهرور خاطرنشان کرد:استان البرز در دهه های گذشته یکی از زیباترین و سرسبزترین مناطق کشور بود اما امروز به یکی از نقاط آلوده کشور تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه برای مقابله با آلودگی ها باید در حوزه محیط زیست فعال باشیم، گفت : پس از بارندگی های اخیر و اقدامات صورت گرفته شرایط آلودگی استان البرز بهتر شده است اما برای اصلاح بنیادی تر باید برنامه های بلند مدت و جدی اجرا کنیم.

این مسئول کنترل تردد خودروها و بهبود وسایل حمل و نقل را یکی از عوامل مقابله با آلودگی هوا دانست و گفت:شمال غرب استان البرز توسط دولت به شهرداری تحویل داده شده است تا در راستای بیابان زایی اقدام شود و امیدواریم این امر با جدیت دنبال شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.