یک رسانه عراقی از ضرب‌الاجل عبدالمهدی به گروه‌های سیاسی درباره تکمیل کابینه عراق خبر داده است.

 ضرب‌الاجل عبدالمهدی به گروه‌های سیاسی درباره تکمیل کابینه عراق

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، بغداد الیوم به نقل از  یک عضو ائتلاف الفتح به‌رهبری هادی العامری از ضرب الاجل نخست وزیر عراق به گروه‌های سیاسی و فراکسیون‌های پارلمانی برای ارائه اسامی نامزدهای خود در خصوص چهار پست وزارتی باقی‌مانده کابینه خبر داد.

محمد سالم الغبان وزیر کشور سابق و نماینده فعلی پارلمان عراق از فراکسیون الفتح امروز دوشنبه گفت عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق به گروه‌های سیاسی و فراکسیون‌های پارلمانی تا بیستم ماه جاری میلادی مهلت داده است تا اسامی نامزدهای خود برای تصدی چهار پست وزارتی باقی‌مانده را ارائه کنند.

الغبان افزود در صورتی که گروه‌های سیاسی نتوانند اسامی نامزدهای خود برای تصدی چهار پست باقی‌مانده را که همچنان خالی است، شامل وزارتخانه‌های دفاع، کشور، دادگستری و آموزش ارائه کنند، در آن صورت وی مجبور خواهد شد اسامی‌ای را که نزد خود است به پارلمان ارائه کند تا به‌دور از اراده فراکسیون‌ها درباره آن رأی‌گیری شود.

وی افزود عبدالمهدی در صورتی که پارلمان به اسامی نامزدهایی که ارائه کند، رأی اعتماد ندهد، اسامی دیگری را تقدیم خواهد کرد تا به آنها رأی دهند.

محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق گفته است جلسات پارلمان که یکشنبه آتی آغاز می‌شود، به بررسی اسامی وزیران پیشنهادی برای تصدی وزارتخانه‌ها و پایان پرونده سرپرستی در وزارتخانه‌ها خواهد پرداخت.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.