البرز- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با بیان اینکه ۴۵ هزار کانون ریزگرد در استان البرز شناسایی شده است، گفت :کمربندی فضای سبز و جنگل کاری استان البرز در وسعت حدود ۷۰ هکتار انجام شده است.

۴۵ هزار کانون ریزگرد در البرز شناسایی شده است

به گزارش  قدس آنلاین، فردین حکیمی  پیش از ظهر امروز در همایش مقابله با بیابان زایی که در سالن اجتماعات پردیس کشاورزی کرج  برگزار شد، اظهار کرد: ۴۵ هزار کانون ریزگرد در استان البرز شناسایی شده است که ۲۵ هزار هکتار از این اراضی در شهرستان نظرآباد است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز تالاب صالحیه را یکی از ظرفیت های مهم استان البرز  دانست و گفت: این تالاب نیاز به توجه و اقدام جدی تری دارد  چراکه کانون های ریزگردها  در مقابل این تالاب قرار گرفته است و اگر شرایط به درستی مدیریت نشود تالاب آسیب می بیند.

حکیمی با اشاره به اینکه لایه روبی تالاب صالحیه و مسیر های منتهی به این تالاب در سال گذشته کمک کرد تا علی رغم بارندگی های اخیر از  بروز سیل جلوگیری شود، افزود: تالاب صالحیه باید با همکاری آب منطقه ای تهران و قزوین آب گیری شود تا بتوانیم منابع آبی پایدار برای این تالاب ایجاد کنیم.

وی در پایان با اعلام اینکه کمربندی فضای سبز و جنگل کاری  استان البرز حدود ۷۰ هکتار انجام شده است، گفت: توسعه این اقدامات در دستور کار قرارگرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.