سرپرست شرکت مخابرات استان خراسان رضوی گفت: طبق نظر دادستانی دکل های مخابراتی قابل طرح در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری نیست .

توقع تجاری شهرداری مشهد از دکلهای مخابراتی /نصب دکل BTS تخلف ساختمانی نیست که شهرداری ورود میکند

حسن اروجی در گفت وگو با قدس آنلاین اظهار داشت: در هر مکانی در شهر مقدس مشهد که مخابرات با یک مالک برای اجاره پشت بام یا حیاط برای نصب دکل قرارداد بسته است ؛شهرداری مشهد اخطارهایی را به این مالکان برای دریافت مجوز تجاری و پرداخت هزینه به جهت نصب دکل داده است و حتی در مواردی نسبت به جمع آوری آنها نیز اقدام کرده است.

وی تصریح کرد: در این اخطارها به مالکان گفته می شود که در صورت عدم دریافت مجوز تجاری، نسبت به جمع آوری دکل ها و بلاک کردن مکان در سیستم شهرداری اقدام خواهد شد.

اروجی افزود: جمع آوری دکل ها و اخطار به مالکان توسط شهرداری در حالی صورت گرفته که دادستان عمومی و انقلاب مشهد مقدس در جلسه ای اعلام کرد که طبق اظهار نظر مشورتی اداره کل حقوقی قوه قضائیه،  دکل های احداثی BtSتوسط مالکین با رعایت نظامات ایمنی از تخلفات ساختمانی نیست  و قابل طرح در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری نمی باشند و ورود کمیسیون های یاد شده دررسیدگی به مواردی از جمله عدم رعایت ارتفاع، حق تراکم و دریافت جریمه فاقد وجاهت قانونی می باشد.

سرپرست شرکت مخابرات استان خراسان رضوی  ادامه داد: طبق این نظر قضایی ،این مکان ها جزو تخلفات ساختمانی شناخته نشده اند و  شهرداری حق ارجاع آنها به کمیسیون ماده ۱۰۰ به بهانه تجاری سازی و طرح در آن  را ندارد.

اروجی بیان داشت: همچنین یک مقام قضایی دیگر استان نیز به این موضوع اشاره داشته و یادآوری کرده که به هرجهت اگر تصمیم به جمع آوری دکل های مخابراتی گردد، به منظورجلوگیری از خلاء پوشش ارتباطی و طبیعتا ایجاد مسائل امنیتی و پدافند غیرعامل تا تایید مسئول تنظیم مقررات و ارتباط رادیویی مبنی بر پوشش کامل دکل ها تجمیعی ادعای شهرداری، باید از هرگونه  دستور جهت جمع اوری دکل های غیرمجاز بر اساس آرائ کمیسیون ماده ۱۰۰ خودداری شود به طوری که در مورد جمع آوری دکل جاهد شهرتوسط شهرداری ، تاکنون پوشش مناسب ارتباطی صورت نگرفته است.

وی افزود: هدف از سخن این است که اگر درمنطقه ای، دکلی با هر دلیلی می خواهد جمع آوری شود ابتدا باید یک دکل جایگزین احداث شود تا ارتباطات مخابراتی دچار مشکل نشود.  

اروجی اظهار داشت: انتظار ما این است که شهرداری بر مبنای این رویه قضایی عمل کند و از  اخطار به مالکان و جمع آوری دکل ها بدون هیچ گونه اطلاع رسانی  پرهیز کند.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.