قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: معاونت تبلیغات اسلامی رسالتی خطیر و وظیفه سنگین بر دوش دارد و باید پرچمدار خدمتگزاری در آستان قدس رضوی باشد.

معاونت تبلیغات اسلامی باید پرچمدار خدمتگزاری در آستان قدس رضوی باشد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از آستان نیوز، مراسم تکریم و معارفه معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی با حضور مصطفی خاکسار قهرودی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی برگزار شد و حجت‌الاسلام والمسلمین حسین شریعتی‌نژاد معاون جدید تبلیغات اسلامی رسما کار خود را آغاز کرد.

در این مراسم قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی اظهار داشت: همه حوزه‌های آستان قدس رضوی به ویژه معاونت تبلیغات اسلامی وظیفه‌ای سنگین و رسالتی خطیر بر دوش دارند و باید با تمام همت و قدرت در تبلیغ، تبیین، توسعه و نشر معارف دینی گام‌ بردارند.

مصطفی خاکسار قهرودی با بیان اینکه معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی باید برای زائران و مجاوران الگو باشد، افزود: زائران و مجاوران در داخل حرم مطهر رضوی خدمتگزاران این مجموعه را از لحاظ رفتاری و عملی الگو می‌دانند بنابراین این معاونت باید بتواند از لحاظ معرفتی و اخلاقی بر روی خادمان تأثیر بگذارد.

وی با تأکید بر اینکه برای تأثیرگذاری بر زائران و مجاوران در فرصت مغتنم زیارت باید کاری جدی و مبنایی انجام شود، افزود: زائر در دو ساعت حضور در حرم مطهر رضوی باید از این مکان مقدس تأثیر معنوی بپذیرد، ما به عنوان متولیان و کارگزاران این آستان نورانی باید متخلق به اخلاق اسلامی و سیره رضوی باشیم.

وی با بیان اینکه امروز معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی باید پرچمدار خدمتگزاری در آستان قدس رضوی باشد، گفت: یأس و ناامیدی در دستگاه آستان قدس رضوی هیچ جایگاهی ندارد چرا که به فرمایش مقام معظم رهبری پیام زندگی پرماجرای امام علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) مبارزه‌ دائمی و خستگی‌ناپذیر است.

خاکسار قهرودی خطاب به حجت‌الاسلام والمسلمین حسین شریعتی‌نژاد گفت: برای توجه به خانواده‌های کارکنان معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی برنامه‌ریزی داشته باشید چرا که مسئولیت پرسنل این معاونت بسیار سنگین است و فضای خانواده تأثیر به‌سزایی بر عملکرد نیروی انسانی دارد.

وی با اشاره به اینکه آستان قدس رضوی باید در عرصه‌های مختلف نظیر هزینه، نیروی انسانی، عمران، مهندسی و غیره الگو باشد، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با خدام و کارکنان آستان قدس رضوی بر مغتنم شمردن فرصت خدمت در حرم مطهر رضوی تأکید کردند و فرمودند که «دستگاه امام رضا(ع) باید به عنوان الگو برای مردم باشد و آن کسانی که این لباس مقدس بر تنشان است در محل کسب، سکونت و زندگی‌شان و هر کجا که حضور دارند باید مردم از آن‌ها چیزی بیاموزند».

حجت الاسلام والمسلمین حسین شریعتی نژاد معاون جدید تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه همه مجموعه‌های آستان قدس رضوی باید به سهم خود دغدغه فرهنگی داشته باشند گفت: معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در عرصه فرهنگی و تبلیغی کاری مهم دارد و باید یکایک خدمتگزاران آستان قدس رضوی برای بازدهی بیشتر به این معاونت کمک کنند تا ثمره کار فرهنگی در این آستان نمایان شود.

وی تاکید کرد: کار فرهنگی در حرم مطهر رضوی با سایر مراکز و نهادها متفاوت است و ما در این آستان موظف بر رعایت شأن ولی خدا هستیم و باید فعالیت‌هایمان بر مدار ولایت قرار داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عزیزی سرپرست سابق معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی نیز در این مراسم گفت: امروز بزرگترین پایگاه فرهنگی جهان اسلام در اختیار ماست، از همین رو باید مسیر رضایت حضرت رضا(ع) را مدنظر قرار دهیم و در این مسیر با کمک این امام همام گام برداریم.

در این مراسم از خدمات حجت‌الاسلام والمسلمین عزیزی تقدیر و در حکمی حجت‌اسلام والمسلمین حسین شریعتی‌نژاد به عنوان معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی منصوب شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.