خراسان جنوبی-سرپرست فرمانداری شهرستان بشرویه گفت :با هدف مشارکت بیشتر مردم در کمک به بازسازی عتبات عالیات ستاد های فرعی به کمک ادارات و نهادها در مراکز استان‌ها و بخش‌ها تشکیل می‌شود

ستادهای فرعی کمک به بازسازی عتبات عالیات در بشرویه تشکیل می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بشرویه ، "علی شفیعی" سرپرست فرمانداری شهرستان بشرویه ظهر امروز در نشست اعضای شورای اداری که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار با تقدیر و تشکر از تمام مدیران و مردم مومن و ولایی شهرستان بشرویه در کمک به بازسازی مسکن مناطق سیل زده گفت :درحادثه سیل اخیر همت و تلاش بی‌نظیر از سوی مردم مومن و انقلابی و همچنین مدیران دستگاه‌های دولتی مشاهده شد که روند رو به رشدی را برای بازسازی منازل هموطنان در مناطق سیل زده را به دنبال دارد .

وی با اشاره به ابلاغ تغییر ساعات ادارات هم گفت: با توجه به  گرمی هوادر تابستان امسال و با هدف صرفه جویی  در حامل‌های انرژی پیش بینی شده تا از اول تیرماه ادارات و نهادها از آغاز فعالیت کاری در زمان صبح یک ساعت زودتر خدمات رسانی به مردم  داشته باشند و لازم است مدیران محترم حتما در منطقه حضور مستمر داشته و در صورت استفاده از مرخصی و یا مأموریت کتباً به فرمانداری اعلام و جانشین خود را معرفی کنند.

 سرپرست فرمانداری بشرویه خواستار ارائه گزارش عملکرد و آمار و اطلاعات دقیق از سوی ادارات شد و گفت :قطعاً برای برنامه‌ریزی بهتر و مدیریتی توانمند لازم است آمار و اطلاعات دقیق از برنامه های ادارات تدوین شده تا شاهد پیگیری مطالبات مردمی باشیم .

شفیعی یادآور شد: با توجه به اعلام اعتبارات  از سوی دستگاه های بالادستی لازم است مدیران ادارات و نهادها که تاکنون اعتبارات دستگاه خود را جذب نکرده اند هر چه سریعتر اقدام کنند.

 سرپرست فرمانداری بشرویه با قدردانی از مردم مومن و ولایی در کمک به ستاد بازسازی عتبات عالیات هم گفت :مردم شریف و ولایی شهرستان بشرویه بوده نشان داده اند که ارادتی خاص به ساحت مقدس از اهل بیت علیهم السلام دارند و در کمک به ستاد بازسازی عتبات عالیات همیشه پیشگام بوده اند.

 وی گفت :با توجه به فراهم آوردن زمینه مشارکت هرچه بیشتر تمام مردم در این امر مقدس به کمک ادارات و نهادها ستاد های فرعی کمک به بازسازی عتبات عالیات در مراکز استان ها و بخش ها تشکیل می شود تا زمینه کمک به این اماکن مقدس بیشتر فراهم شود .

در ادامه این نشست "حجت الاسلام حدادیان" مسئول ستاد کمک به بازسازی عتبات عالیات ام در گزارشی اعلام کرد :مردم مومن و ولایتمدار خراسان جنوبی و به ویژه شهرستان بشرویه به دلیل علاقه خاصی که به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام دارند هم در اعزام زائر به عتبات عالیات و هم  کمک‌های مالی در ردیف رتبه های اول معرفی می‌شوند که آگاهی ارشاد و فرهنگ دینی مردم نیز از عوامل تاثیرگذار در این رتبه‌بندی هاست .

وی گفت :برحسب سنجش سرانه در استان خراسان جنوبی در سال ۹۷ مبلغی معادل ۸۶ میلیون و ۴۵۰ تومان اعلام شده که برای کمک به بازسازی عتبات عالیات تحقق یافته و لازم است که برای مشارکت بیشتر ستاد های فرعی در دهستان ها و بخش ها هم دایر شود .

حجت الاسلام حدادیان تصریح کرد: خیلی از افراد شاغل در ادارات و نهادها برای کمک به بازسازی عتبات عالیات یک تا سه رقم آخر حقوق خود را به این امر مقدس اختصاص داده‌اند که درخواست داریم مدیران ادارات و نهادها لیست این افراد همراه میزان کمک‌های اعطایی را به ستاد عتبات عالیات در شهرستان بشرویه نیز اعلام کنند.

 سرهنگ دوم پاسدار حسینی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه با قدردانی از مردم و بسیجیان در کمک به سیل زدگان اخیر گفت :برای نوسازی و بازسازی مسکن سیل زدگان آمادگی داریم تا طرح جهاد همبستگی ملی را برای ساخت واحدهای آسیب‌دیده از سیل اجرایی کنیم که برای این کار به دنبال تقسیم کاردرست کشوری سهم استان خراسان جنوبی ۵۴۱واحدتعیین شده که از این میزان سهم شهرستان بشرویه در بازسازی و نوسازی ۳۱ واحد از خانواده های تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد امام و بهزیستی می باشد.

سرهنگ حسنی افزود: برای بازسازی و نوسازی هر واحد ۲۰ الی ۳۰ میلیون تومان نیاز است که آمادگی داریم پس از وصول کمک‌های مردمی و یا گروه‌هایی که عهده‌دار تامین هزینه ها شوند و پس از ثبت در سامانه، کار را آغاز کنیم.

 در ادامه این نشست گزارش افتتاح ۱۹ پروژه کشاورزی دامداری با عتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان و تجلیل از نخبگان بخش کشاورزی و دامداری و طرح‌های بیابان‌زدایی و آبخیزداری نیز به مناسبت هفته جهاد کشاورزی توسط" مهندس سرچاهی " مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارائه گردید

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.