رئیس هیئت شنای خراسان رضوی گفت: شناگران نوجوان و جوان استان در سطحی هستند که می توانند با بزرگسالان استانهای دیگر رقابت کرده و به موفقیت برسند.

شناگران خراسانی در تمام رده های سنی جزو بهترین های کشور هستند /خانواده ها مراقب سودجویی کلاسهای شنای غیر مجاز باشند

در المپیاد استعداد های کشور که چندی پیش برگزار شد، هیئت شنای خراسان رضوی موفق شد با کسب ۲۹ مدال رنگارنگ به عنوان برترین هیئت ورزشی کشور دست یابد. در بخش مربیان نیز، محسن دارچینی مربی شنای خراسان رضوی با کسب ۱۴ مدال طلا به عنوان مربی برتر انتخاب شد.

به همین منظور با مجید مشتاق عشق رئیس هیئت شنای استان به گفت و گو پرداختیم که از منظرتان می گذرد.

استعدادیابی نونهالان و  نوجوانان از سالها پیش

مجید مشتاق عشق، رئیس هیئت شنای خراسان رضوی در گفت وگو با قدس آنلاین بیان داشت: ۳۴ رشته ورزشی در مقطع سنی ۱۲ تا ۱۵ سال در المپیاد استعدادهای کشور، به مسابقه پرداختند. در واقع مسابقات در سطح تمام هیئت های ورزشی برگزار می شد. در مسابقات شنای این المپیاد، هیئت شنای خراسان موفق به کسب ۱۴ مدال طلا، ۸ نقره و ۷ برنز شد. با کسب این مدال های رنگارنگ  رتبه تیمی استان از چهارم به دوم ارتقا پیدا کرد.

وی ادامه داد: مسئولان برگزاری المپیاد تمام رشته های ورزشی، را بررسی کرده و با توجه به اینکه هیئت شنای خراسان رضوی بیشترین مدال را کسب کرده بود، این هیئت را در بین تمامی هیئت های ورزشی کشور به عنوان هیئت برتر معرفی کردند. آقای محسن دارچینی که مربی شنای ما بود، نیز پس از کسب ۱۴ طلا توسط شاگردانش به عنوان بهترین مربی شناخته شد.

وی اظهار کرد: برای رسیدن به این افتخار، حدود ۱۰ سال است که برنامه های بسیار منظمی را به جهت شناخت استعدادهای استان شروع کرده ایم. همچنین در این رده سنی، موضوع شنای دانش آموزی را مطرح و راه اندازی کردیم. حدود شش سال است که مسابقات لیگ نوجوانان را در سطح استان برگزار می کنیم. در حالیکه در استانهای دیگر چه در رده پسران و چه در رده دختران، این لیگ برگزار نمی شود.

مشتاق تصریح کرد: اکنون در مسابقات لیگ استان حدود ۵۰۰ شناگر و دررده دختران حدود ۳۰۰ شناگر به رقابت می پردازند. در دیگر شهرستانهای خراسان رضوی نیز رقابت های خوبی برگزار می شود. به عنوان مثال نیشابور لیگی جداگانه دارد. اکنون نیشابور تیمی دارد که می تواند بدون حضور تیم مشهد در مسابقات کشور شرکت کرده و برای استان مقام آورد. همچنین سبزوار نیز تیمی مستقل دارد.

رقابت شناگر خراسانی برای کسب سهمیه مسابقات جهانی

وی ابراز داشت: یکی از شناگران مستعد استان، آقای سینا غلامپور است. او با توجه به شایستگی هایی که دارد، موفق به کسب بورسیه فدراسیون جهانی شنا شده است. اکنون ۷ ماه است که در تایلند در حال تمرین است. از چهارشنبه مسابقاتی در سنگاپور برگزار خواهد کرد که در صورت موفقیت می تواند سهمیه ورودی به مسابقات جهانی را کسب کند. پس از آن مسابقات دیگری برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ برگزار خواهد کرد. به موفقیت او در این دو آزمون جهانی بسیار خوشبین هستیم.  

رئیس هیئت شنای استان گفت: علاوه بر اینکه در موضوع استعدادیابی و سنین پایه در کشور جزء استانهای برتر هستیم در لیگ شنای کشور نیز هفت سال است که به مقام نخست رسیده ایم. در بیشتر رده های سنی مقامهای برتر کشوری و بیشترین رکوردهای شنای کشور در اختیار این هیئت است.

وی افزود: خراسان رضوی یکی از چهار پایگاه قهرمانی تیم ملی است. درواقع این پایگاه ها به نوعی کمپ تیم ملی محسوب می شوند. شناگران دیگر استانها برای تقویت و پیشرفت بیشتر در یکی از این پایگاه ها حضور پیدا می کنند. در این کمپ افرادی مانند آریا نسیمی شاد که نماینده ایران در المپیک گذشته بود، حضور داشته اند.

وی با ذکر توانایی بالای شناگران خراسان رضوی، مدعی شد: اکنون شناگران نوجوان و جوان استان در سطحی هستند که می توانند با بزرگسالان استانهای دیگر رقابت کرده و به موفقیت برسند. از این نظر، هم تعداد شناگر زیادی داریم و هم از لحاظ سطح فنی در سطح بالایی هستیم. در مسابقات المپیاد استعدادیابی، یک شناگر در تیم استان به نام امیر کیان حقیقت خواه حضور داشت که توانست شش رکورد ملی را جابجا کند. او یک استعداد بسیار عالی در مسابقات شنا برای استان است.

خانواده ها مراقب سودجویان باشند

مشتاق اضافه کرد: برنامه ریزی های بسیار خوبی را برای افرادی که می خواهند در شنا به موفقیت برسند انجام داده ایم. به ویژه در فصل تابستان که فصل تعطیلی مدارس است. چندین مدرسه شنای فعال داریم که در شناخت و پرورش استعدادها کمک شایانی را انجام می دهند. در تلاش هستیم مسابقات زیر ۱۰ سال را برای پسران و دختران مشهدی در مردادماه برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی از مدارس شنا بدون مجوزات لازم در حال فعالیت هستند و برای جذب علاقه مندان به شنا تبلیغاتی را انجام می دهند. خانواده ها باید بدانند که به هیچ عنوان در استان آکادمی شنا نداریم. هر کسی که برای آن تبلیغی انجام دهد متخلف محسوب می شود. خانواده ها باید بسیار هوشیار بوده تا در دام مدارس غیرمجاز و سودجو گرفتار نشوند. قبل از ثبت نام فرزند خود در مدارس شنا با هیئت شنای استان با شماره تلفن  ۳۸۴۸۸۴۸۰ و یا ۳۸۴۸۸۴۸۱ تماس گرفته و استعلام بگیرند.

رئیس هیئت شنای خراسان رضوی گفت: باید از نقش سرزمین موج های آبی به عنوان حامی مالی که چندین سال است در لیگ شنای کشور به هیئت شنا کمک کرده و همچنین آبمیوه زنجیره ای سجاد که در مسابقات واترپلوی کشوری حامی مالی ما بوده است تقدیر و تشکر کنم. در واقع چندین سال است که توسط این دو مجموعه خصوصی از لحاظ مالی حمایت شده ایم. امیدوارم که امسال هم بتوانیم برای شرکت در مسابقات کشوری حامی مالی پیدا کنیم تا زمینه بروز استعدادهای شنای استان در سطح کشور فراهم آید.         

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.