البرز- توسعه سرانه های بهداشتی درمانی کلانشهر کرج در حالی به یک برنامه مهم در نزد مسئولان مبدل شده که یکی از قدیمی ترین بیمارستان های این شهر به واسطه بروکراسی و دست اندازهای ناخوشایند اداری بلاتکلیف مانده است.

کمای عمیق بیمارستان «امام خمینی کرج»

به گزارش قدس آنلاین، بیمارستان امام خمینی(ره) واقع در بافت مرکز شهر کرج یکی از مراکز درمانی است که در طی بیش از دو دهه اخیر محلی برای ارائه خدمات درمانی به مردم بوده است.

این مرکز درمانی در طی سال های متمادی با روند توسعه ای خود همواره مامنی برای درد وآلام بیماران بوده اما چند سالی است به دلیل مشکلات مالکیتی و درآمدی از خدمات رسانی اثرگذار گذشته فاصله گرفته و امروز گرد سکون و رکود برآن نشسته است.

مشکلات این بیمارستان از زمانی آغاز شد که تعرفه خصوصی خدمات دهی آن به تعرفه دولتی تغییر کرد و عملا با این اقدام سطح درآمدهای بیمارستان تنزل پیدا کرد.

همین اتفاق کافی بود تا به اصطلاح دخل وخرج بیمارستان به هم نخورد و با معوق شدن حقوق پرسنل این مرکز درمانی وارد حاشیه های خاص خود شود.

تجمع متوالی پرسنل بیمارستان در مقابل این مرکز درمانی در نهایت با ورود مسئولان استانی همراه شد و با پیش قدم شدن شورا وشهرداری کرج برای پرداخت بخشی از حقوق معوق پرسنل به نوعی پایان یافت اما موضوع اصلی انجام فرایند واگذاری این بیمارستان از طریق مزایده است که همچنان به مانند کلافی سردرگم باقی مانده است.

سال گذشته با انجام کار کارشناسی و برگزاری مزایده این بیمارستان به شخصی واگذار شد اما در ادامه مشکلات خاص و ویژه این مرکز درمانی فرد برنده موفق به انجام تعهدات مالی خود نشد تا با باطل شدن مزایده همه چیز به شکل اول خود درآید.

حال گفته می شود قرار است با قیمت گذاری جدید مزایده ای دیگر برگزار شود تا در نهایت این بیمارستان با همه ظرفیت ها و امکانات موجود در آن به چرخه خدمات دهی بازگردد وبخشی از دریای عظیم نیازهای بهداشتی درمانی کرج را پوشش دهد.

واقعیت آن است کرج در مسیر حرکت به سمت کلانشهر شدن هیچگاه شاهد رشد سرانه های خدماتی خود نبوده و متاسفانه در این بین حوزه بهداشت ودرمان مظلوم ترین بوده است.

حال در این شرایط یک مرکز درمانی با ظرفیت پذیرش بالا امروز به شکلی نیمه تعطیل درآمده و این توان را ندارد تا به خیل بیماران خدمات دهی کند.

منکر تلاش ها و مساعی دولتمردان در افزایش قابل توجه سرانه های بهداشتی درمانی استان البرز به خصوص کرج در چند سال اخیر نمی شویم اما واقعیت آن است که حوزه بهداشت ودرمان استان همسایه پایتخت در برابر کوهی از مطالبات مردم قرار دارد و حال در این فضا باید از زمینگیر شدن معدود سرانه های بهداشتی موجود در این استان یعنی بیمارستان امام خمینی (ره) پیشگیری کرد.

مراجعات پرشمار مردم به مراکز درمانی محدود در استان و خواسته های به حق آنها برای دریافت خدمات بهداشتی درمانی را باید با جدیت دنبال کرد و بازگشت بیمارستان امام خمینی به چرخه خدمات دهی می تواند تا حدی این حجم نیازها را کاهش دهد.

تسریع در برگزاری مجدد مزایده و تعیین تکلیف این بیمارستان در اولین فرصت ممکن خواسته و انتظار شهروندان کرجی از مسئولان شهری واستانی است و امید می رود هر چه سریع تر بیمارستان با گذر از پیچ وخم های اداری آزاردهنده خدمات دهی لازم را برای کاهش آلام مردم ارائه کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.