خراسان شمالی-معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: اعتیاد این بلای خانمانسوز کشور را فراگرفته است و در خراسان شمالی برای مقابله با اعتیاد نیازمند یک عزم عمومی هستیم.

آژیر خطر اعتیاد در خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی؛ ولی الله حیاتی در دیدار روسای کمیته های ذیل شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با نماینده ولی فقیه در استان به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر، اظهار داشت: خراسان شمالی در شاخص تعداد افراد مبتلا به اعتیاد در رتبه ششم کشوری قرار دارد که یکی از دردهای استان است.

وی با بیان این که برای مبارزه و مقابله با اعتیاد اقدامات ارزشمندی در سطح های مختلف استان انجام شده است؛ کرد: میزان کشفیات مواد مخدر در سال گذشته دو نیم تن و در سه ماهه اول سالجاری ۹۰۰ کیلوگرم می باشد که نسبت به زمان مشابه سال گذشته رشد داشته است.

حیاتی مطرح کرد: در حوزه درمان ۳۳ هزار معتاد استان تحت پوشش خدمات درمانی هستند و ۶۷۴ معتاد متهاجر خیابانی در کمپ ها به مدت ۶ ماه برای زدودن اعتیاد هستند.

معاون سیاسی استاندار با تاکید بر اینکه در حوزه فرهنگی و پیشگیری نیازمند به آموزش هستیم، تصریح کرد: در سال گدشته ۷۰ درصد دانش آموزان دوره های اول و دوم متوسطه تحت آموزش پیشگیری از اعتیاد قرار گرفتند.

حیاتی افزود: امروز ما چاره ای جز اجتماعی کردن موضوع مبارزه با اعتیاد و حضور سازمان های مردم نهاد نداریم که یادآور می شوم در استان ۷۰ سمن در حوزه اعتیاد فعال است.

حیاتی گفت: سند جامع مبارزه با مواد مخدر استان تهیه و برش شهرستانی آن در اختیار فرمانداران قرار گرفته است و استاندار نیز در این خصوص با دبیر کل ستاد مبارزه با مواد کشور دیدار داشت.

وی خبر داد: به زودی هیئتی از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور به خراسان شمالی سفر خواهند داشت و هدف از این سفر استفاده حداکثری استان از اعتبارات مربوط به حوزه مبارزه با مواد مخدر است.

در ادامه نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی هم اظهار داشت: اسلام به کرامت انسان ها اهمیت می دهد که اعتیاد این کرامت را از بین می برد و جایگاه اجتماعی افراد را متزلزل می کند.

آیت الله یعقوبی افزود: دشمنان انقلاب اسلامی در بحث تباه کردن نسل و اقتصاد ما کار کلان کرده اند و این جریان ادامه دارد تا این دو را فلج کنند.

وی تصریح کرد: دشمنان سرمایه های طبیعی مانند اقتصاد و سرمایه های انسانی ما را نشانه گرفته اند و بنده اعتقاد دارم باید در بحث مبارزه با مواد مخدر علت ها شناسایی و سرچشمه های تولید، توزیع و مصرف بسته شود.

وی خاطر نشان کرد: بیکاری علت گسترش فساد در جامعه است و بنابراین مبارزه با علت ها در جامعه بیشتر شود و گلوگاه های فساد و اعتیاد شناسایی و از بین برود.

آیت الله یعقوبی مطرح کرد: در پیشگیری جزیره ای عمل نکنیم تا از هدر رفت نیروهای انسانی و هزینه ها جلوگیری شود و امیدواریم با همت و جدیت استاندار سر و سامانی به این اوضاع آشفته داده شود.

وی گفت: ساماندهی حاشیه های شهر و توجه به اشتغال و استفاده کارفرمایان از معتادان بهبود یافته باید در امر مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد مورد توجه باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.