خراسان شمالی-مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از راه اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی استان در آینده ای نزدیک خبر داد.

بازارچه دائمی صنایع دستی خراسان شمالی راه اندازی می شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، حبیب یزدان پناه در همایش گرامیداشت روز صنایع دستی از راه اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی و موزه فرش و گلیم در آینده ای نزدیک، در استان خبر داد.

وی بازاریابی و تجاری سازی را مهمترین مسئله صنایع دستی برشمرد و تصریح کرد: اگر امروز در این عرصه به فکر برندسازی و فروش بیشتر نباشیم و از ابزارهای لازم بهره کافی را نبریم، به مرور زمان از چرخه حذف خواهیم شد.

وی با تأکید بر استفاده صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی از ابزار فضای مجازی و فروش اینترنتی، عنوان کرد: اگر امروز به فکر بسته بندی و برندسازی محصولات صنایع دستی خود نباشید در آینده نتیجه ای نخواهید گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با بیان اینکه این اداره کل در این زمینه مقدمات و حمایت های لازم را دارد، از برگزاری کارگاه های آموزشی مارکتینگ و بسته بندی برای هنرمندان صنایع دستی استان خبر داد.

بر اساس این گزارش؛ ۲۲ نفر از پیشکسوتان و فعالان صنایع دستی استان در رشته های کلاه بافی، دست بافته های داری، منبت و چوب، چاپ باتیک، سنگ های قیمتی، سراجی سنتی و... تجلیل شدند.

همچنین در این همایش از سایت و فروشگاه مجازی صنایع دستی با عنوان «دستاوا» رونمایی شد که قرار است با سه رویکرد فروش محصولات صنایع دستی اصیل، تولیدات خلاقانه و سرمایه گذاری فعالیت داشته باشد.

رونمایی از اطلس صنایع دستی استان به منظور دستیابی به یک جامعه آماری و انجام برنامه ریزی های بهتر در این حوزه و نیز بهره مندی پژوهشگران از دیگر برنامه های همایش گرامیداشت روز صنایع دستی در خراسان شمالی بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.