جرارد آرود سفیر سابق فرانسه در آمریکا نسبت به وقایع اخیر در دریای عمان و رویکرد آمریکا در قبال ایران واکنش نشان داد.

هذیان گویی دوباره سفیر سابق فرانسه در آمریکا

به گزارش خبرنگار بین الملل قدس انلاین، جرارد آرود سفیر سابق فرانسه در آمریکا نسبت به وقایع اخیر در دریای عمان و خلیج فارس واکنش نشان داد و رویکرد آمریکا در قبال ایران را نادرست قلمداد کرد و به مقامات واشنگتن توصیه کرد یا با ایران وارد مذاکره شوند یا به این کشور حمله کنند!

وی در صفحه توئیتری خود نوشت: "شما نمی توانید یک ببر را در گوشه ای گیر بیاندازید اما آن را نکشید. اگر نمی‌خواهید این کار را انجام دهید یا نمی‌توانید، باید به آن راه فراری نشان بدهید؛ ما نزدیک به این نقطه در خلیج فارس هستیم؛ کشتن یا مذاکره. ببری که در گوشه گرفتار شود بیشتر و بیشتر عصبی و خطرناک است."

«آرود» پیش از این نیز به واسطه توئیت های جنجالیش که با واکنش مقامات رسمی کشورمان مواجه شده بود مجبور به حذف توئیت هایش شده بود.

پیشتر سفیر فرانسه در آمریکا در توییتر مدعی شده بود ایران بعد از انقضای برجام، مجاز به غنی‌سازی اورانیوم نخواهد بود.

"ژرارد آرود" همچنین ادعا کرده بود ایران مجبور است بر اساس  پیمان منع اشاعه و پروتکل الحاقی در شرایط نظارت‌های شدید ثابت کند که فعالیت‌های هسته‌ای‌اش صلح‌آمیز است.

سفیر فرانسه در آمریکا در یک توییت دیگر تصریح کرده بود، روسیه، اورانیوم غنی‌شده نیروگاه هسته‌ای "بوشهر" ایران را تأمین می‌کند، بنابراین دلیلی وجود ندارد که ایران بعد از برجام، اقدام به غنی‌سازی اورانیوم کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.