ایلام- وزیر جهاد کشاورزی گفت: حفاظت از منابع طبیعی منهای حضور مردم ناممکن است و طبیعت هر روز یک ظرفیت جدید را از خود پیش روی ما قرار می‌دهد اما متاسفانه ما طبیعت را تخریب می‌کنیم.

حفاظت از منابع طبیعی بدون حضور مردم ممکن نیست

به گزارس قدس آنلاین،  محمود حجتی در نشست تخصصی اقدام مشترک توسعه منابع طبیعی و آبخیزداری در منطقه زاگرس که در استانداری ایلام برگزار گردید، اظهار کرد: وظیفه‌ی ما به عنوان حاکمیت این است که رمز و رازهای طبیعت را بشناسیم و برای مردم تشریح کنیم و طبیعت را هرچه بیشتر بارور کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه وظیفه‌ی ما به عنوان حاکمیت این است که رمز و رازهای طبیعت را بشناسیم و برای مردم تشریح کنیم، افزود: خوشبختانه با فعالیت خوب سازمان‌های مردم نهاد حساسیت مردم به حفظ سرمایه‌های طبیعت بیشتر شده و همین امر کار را برای مسئولان راحت‌تر کرده است.

قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام نیز در این نشست با اشاره به سفر رئیس جمهوری به استان در آینده نزدیک،   افزود: ۲۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در طرح احیاء استان به بهره برداری خواهد رسید.

وی از احیاء بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان با ایجاد شبکه های انتقال و توزیع آب از جمله ایجاد خطوط اصلی انتقال آب که توسط وزارت نیرو در استان ایلام خبر داد و اظهار داشت: با تأمین شبکه های آبرسانی که با همت وزارت جهاد انجام گردید اراضی کشاورزی استان تقویت شد.

استاندار ایلام گفت: در سفر معاون اول رئیس جمهور۳۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی به بهره برداری رسید.

سلیمانی با بیان اینکه برای تولید هر یک میلی متر خاک ۶۰ سال نیاز است، یادآور شد: فعالیت های بسیار خوب و موثری در بحث آبخیزداری و آبخوان داری از جمله جنگل کاری در بیش از ۶۰ هزار هکتار در عرصه های طبیعی استان ایلام صورت گرفت و در مبحث کنترل سیل هم بعد از وقوع سیل سال ۹۴ اقدامات بسیار موثری انجام شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.