رئیس ایستگاه ۱۳ و ۴۸ آتش نشانی مشهد از آتش سوزی در ساختمان ۵ طبقه مسکونی در منطقه سیدی خبر داد و گفت: با تلاش آتش نشانان ۴ نفر از ساکنان این ساختمان نجات یافتند.

آتش‌سوزی در یک ساختمان مسکونی ۵ طبقه / دو نفر مصدوم و چهار نفر نجات یافتند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی آتش نشانی مشهد؛ آتشپاد دوم "علیرضا معلم" در شرح این خبر بیان کرد: روز گذشته یک مورد آتش سوزی در منطقه سیدی، بلوار قائم به سامانه ۱۲۵ اعلام و در مدت کوتاهی مأموران ۲ ایستگاه آتش نشانی به همراه تجهیزات اطفایی و امدادی شامل خودرو حامل تجهیزات تنفسی به محل آتش سوزی اعزام شدند.

وی افزود: با حضور آتش نشانان مشاهده شد آتش سوزی از اتاق خواب یک واحد ۸۰ متری واقع در طبقه دوم ساختمان ۵طبقه ۱۴واحدی، روی داده بود و این حریق در حال پیشروی به کل فضای منزل بود.

آتشپاد دوم معلم با بیان اینکه بر اثر این آتش سوزی دود بسیار غلیظی از پنجره‌های این ساختمان به بیرون می‌زد، گفت: اطلاعات اولیه حکایت از این داشت که تعدادی از ساکنان در میان دود بسیار غلیظ گرفتار هستند که گروهی از آتش نشانان وارد عملیات مهار آتش شده و گروهی نیز با تجهیزات تنفسی اقدام به نجات افراد گرفتار در داخل ساختمان کردند.

وی ادامه داد: در داخل واحد مسکونی که آتش روی داده بود یک بانوی سالخورده و پسر جوان وی حضور داشتند که دچار مصدومیت شده بودند.

رئیس ایستگاه ۱۳ و ۴۸ آتش نشانی مشهد ضمن اشاره به انتقال حادثه دیدگان به محل امن توسط آتش نشانان، اظهار کرد : ۴ نفر از ساکنان ساختمان که در راهروها و سایر طبقات گرفتار بودند نیز توسط تیم امداد و نجات آتش نشانی از میان دود غلیظی که ساختمان را فراگرفته بود، نجات یافتند.

آتشپاد دوم معلم خاطرنشان کرد: دو فرد حادثه دیده که دچار دودگرفتگی و سوختگی سطحی شده بودند توسط عوامل اورژانس در محل مداوا شدند.

وی با بیان اینکه علت آتش سوزی در دست بررسی است گفت: آتش نشانان پس از عملیات تخلیه دود و لکه گیری با ارائه هشدارهای لازم به مالک منزل به عملیات خود خاتمه دادند.

این مقام مسئول در آتش نشانی همچنین از مالکان ساختمان‌های بلند مرتبه خواست که ساختمان‌های خود را به سیستم اعلان حریق مجهز کنند چرا که به هنگام آتش سوزی سیستم حریق فعال می‌شود و با صدا در آمدن آژیر حریق به ویژه در ساعات شب ساکنان از وجود حادثه با خبر می‌شوند و می‌توانند در همان لحظات اولیه خود را از میان دود و آتش خارج کنند و همچنین در سریع‌ترین زمان حادثه به سامانه اطلاع رسانی آتش نشانی اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.