۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸
کد خبر: 660279

سریال «عروس تاریکی» با نظر کارگردانش در حالی به «بوی باران» تغییر کرد که چند قسمت آن طی شب های گذشته با نام قبلی‌اش روی آنتن تلویزیون رفته است.

یادشان آمد «عروس تاریکی» خوب نیست

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، در حالی که دو قسمت از سریال «عروس تاریکی» روی آنتن تلویزیون رفته، کارگردان تصمیمش را عوض می‌کند و نام سریال را به «بوی باران» تغییر می‌دهد.

هرچند که محمود معظمی کارگردان سریال در خصوص این تغییر نام توضیحاتی را ارائه می دهد و می گوید: نام «بوی باران» با کلیت اثر سازگاری بیشتری داشت، بنابراین تصمیم گرفتیم عنوان سریال را از «عروس تاریکی» که ناظر بر بخش کوچکی از داستان می‌شد، به «بوی باران» که با حال و هوای داستان بیشتر تناسب دارد تغییر دهیم.

عجیب آنجاست که فیلمنامه این اثر پیش از این هم در دسترس کارگردان بوده و در تمام قسمت های تصویربرداری آن هم به خط داستان یا به گفته خودش به کلیت اثر آشنایی و اشراف داشته است اما چه می شود که یک باره و در زمان پخش متوجه عدم تناسب نام سریال با محتوای آن می شوند؟! این در حالی است که داستان از ابتدا با زندگی دختری کلید می خورد که در شب عروسی اش به قتل می رسد. تا اینجای کار به نظر می رسد اسم آنچنان هم بی ربط با داستان نبوده و اتفاقا نام با مسمایی هم برای آن انتخاب شده است اما کارگردان ناگهان تغییر عقیده می دهد و می گوید «بوی باران» با حال و هوای داستان متناسب‌تر است. شاید بینندگان سریال از اینجا به بعد بیشتر بوی باران را استشمام خواهند کرد.

فرض کنید همین اتفاق در سینما رخ دهد، فیلمی که از زمان تولیدش اخبار و روند کاری آن رسانه ای شده، به اکران رسیده و مردم فیلم را با آن نام می‌شناسند اما در روزهای نخست اکران به یک باره نام آن را تغییر دهند.  خودتان تصور کنید چه اتفاقی می‌افتد! طبیعی است که چنین پیشامدی در نظر همه ما غیرمنطقی می آید و هیچ وقت هم انتظار چنین حرکت غیرحرفه ای را نداریم اما چرا وقتی این اتفاق در مورد سریالی در تلویزیون رخ می‌دهد به سادگی از کنار آن می گذریم؟

شاید به این دلیل که برایمان عادی شده قواعد حرفه ای در تلویزیون به راحتی جابه جا شوند و آب هم از آب تکان نخورد. نام یک سریال، فیلم و ... شناسه هویتی آن اثر محسوب می شود و تغییر دادنش آن هم زمانی که اثر روی آنتن است نشان دهنده بی‌اعتنایی به ضوابط و قواعد است، ضوابطی که شاید اصلا وجود هم نداشته باشند یا دست کم آنقدر کم اهمیت و بی تاثیر است که به راحتی می‌توان آن را نادیده گرفت و پشت سر گذاشت. 

مجموعه تلویزیونی «بوی باران» به تهیه کنندگی محمدرضا تخت کشیان و کارگردانی محمود معظمی کاری از گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما است که در ۶۰ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای تولید شده است. در خلاصه داستان این سریال که یک درام اجتماعی است، آمده است: فرشته در شب عروسی اش به قتل می رسد. نامزد سابق فرشته، جوانی به نام پیمان است که طبق شواهد و مدارک، متهم به قتل است و دستگیر می‌شود. پس از برگزاری مراسم چهلم فرشته، دختر جوانی به نام ترانه ...

رضا کیانیان، رویا نونهالی، نرگس محمدی، سپیده خداوردی، فریبا کوثری، سیدمهرداد ضیایی، شهرزاد کمال زاده، وحید نفر، شمسی فضل اللهی، مهدی سلوکی، سایناز سعیدی، مهوش صبرکن، شیوا خنیاگر، مریم کاویانی، رحمان باقریان، شهاب شادابی، مهدی مهاجر و بهزاد داوری از بازیگران این سریال هستند.

عوامل تولید این سریال عبارتند از: نویسنده: عباس نعمتی، تدوین نیما حسندوست، مدیر تولید داود معدنی، برنامه ریز امیر جاوید نیک، منشی صحنه رضا بقایی، طراح صحنه فرامرز بادرامپور، طراح لباس منصوره قاضی، طراح گریم علی بهرامی فر، مدیرتصویربرداری علیرضا رجایی مقدم، مدیر صدابرداری خسرو کیوانمهر، مدیر تدارکات فرامرز رضایی.

این سریال هر شب پس از بخش خبری ساعت ۲۱ روی آنتن می رود و ۱:۳۰،۹:۳۰و ۱۵ روز بعد این مجموعه بازپخش خواهد شد. گفتنی است این سریال از قسمت دوم با نام «بوی باران» به روی آنتن شبکه یک سیما رفته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.