در حالی که گوشی‌های هوشمند اندرویدی ۵G در حال راه اندازی هستند، خبرهای غیر رسمی از «اپل» نیز حاکی است که این شرکت اولین گوشی‌های ۵G خود را در سال ۲۰۲۰ عرضه می‌کند.

اپل اولین گوشی‌های ۵G خود را در سال ۲۰۲۰ عرضه می‌کند

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، مینگ چی کوو، تحلیلگر TF International Securities ، درباره جزئیات سه آیفونی که در سال آینده وارد بازار می‌شوند؛ گفته است: انتظار می‌رود همه آنها از پنل‌های نمایش OLED برخوردار باشند و به نظر میرسد مدل ورودی در میان آنها تنها از اتصال LTE پشتیبانی کند، در حالی که انتظار می‌رود دو گوشی دیگر با پشتیبانی ۵G همراه شوند.

 دو گوشی هوشمند بعدی اپل که در سال آینده وارد بازار می‌شوند، احتمالاً دارای صفحه نمایش‌های ۵.۴ اینچ و ۶.۷ اینچی OLED باشند. آیفون XS و آیفون XS Max از سال گذشته نیز با صفحه نمایش ۵.۸ اینچی و ۶.۵ اینچ به تکنولوژی OLED مجهز شده‌اند. طرفداران آیفون مشتاقانه منتظر یک گوشی هوشمند انقلابی یا حداقل متفاوت با نسخه پیشین آن هستند. این امر می‌تواند دلیل آن باشد که اپل در سال آینده یک آیپد ۵.۴ اینچی OLED فشرده را عرضه خواهد کرد، آیفون بعدی احتمالاً تا سال ۲۰۲۰ دارای یک صفحه نمایش کوچکتر از iPhone XS Max خواهد بود.

انتظار می رود آیفون XR نیز دارای صفحه نمایش ۶.۱ اینچی LCD باشد، مدل ۶.۱ اینچی اپل در سال ۲۰۲۰ نیز یک دستگاه ارزان‌تر خواهد بود که به پنل OLED ارتقا خواهد یافت، انتظار می‌رود این مدل  ۵G را پشتیبانی نکند. اپل‌های ۵G برای سال ۲۰۲۰ به مودم‌های عرضه شده توسط Qualcomm مجهز خواهند بود. این گوشی‌ها فناوزی Sub-۶GHz و mmWave را پشتیبانی می‌کنند و هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه آیا آیفون ۲۰۲۰ با اسکنر اثر انگشت یا به صورت تشخیص صورت Face ID ۳D عرضه خواهد شد، در دست نیست.

دیدگاه Kuo این است که آیفون ۵G با پشتیبانی از شبکه‌های ۵G در سال ۲۰۲۱ شروع به کار خواهد کرد و احتمالاً غول فناوری Cupertino مودم ۵G خود را در سال ۲۰۲۲ یا ۲۰۲۳ آماده کند و این مسأله به اسن شرکت اجازه می‌دهد که کمتر به مودم G۵ Qualcomm  احتیاج داشته باشد.

اسم رسمی گوشی های اپل که در اواخر امسال وارد می‌شوند، هنوز تأیید نشده است. انتظار می‌رود که خط تلفن ۲۰۱۹ آیفون شامل گوشی‌های ۵.۸ اینچی و ۶.۵ اینچی OLED و یک آیفون ۶.۱ اینچی با صفحه نمایش LCD باشد، این گوشی‌ها از طریق اتصال به LTE از طریق مودم های ۴G اینتل پشتیبانی خواهند شد، آیفون های ۵.۸ اینچی و ۶.۵ اینچی OLED با سه دوربین عقب عرضه می‌شوند و آیفون نسخه LCD احتمالاً یک دوربین دوگانه خواهد داشت، با این حال هر سه گوشی آیفون احتمال زیاد یک ماژول دوربین عقب مربع شکل ورزشی دارند و انتظارات بدین صورت است که اطلاعات آیفون ۲۰۱۹ تا پایان ماه سپتامبر(اوایل مهرماه) رسمی شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.