معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد مقدس گفت: اجرای پروژه مسیر سه بی.آر.تی از یک ماه آینده و از مسیرچهار راه ابوطالب به طرف میدان فردوسی وتا میدان استقلال شروع خواهد شد.

آغاز مجدد پروژه مسیر سه بی.آر.تی از یک ماه آینده/خودروها برای تردد در خیابان های اطراف حرم مطهرباید عوارض پرداخت کنند

خلیل الله کاظمی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: یکی از مواردی که برای کنترل  ترافیک خیابان های اطراف حرم مطهر در دستور کار قرار دارد، ایجاد محدودیت هایی برای تردد در این مسیر، نظیر دریافت عوارض از خودروهایی می باشد که قصد تردد در این مسیر را دارند.

وی تصریح کرد: در حدود ۴۰ درصد از خودروهایی که از زیر گذر حرم مطهر تردد می کنند ،خودروهایی هستند که از این مسیر به عنوان گذرعبوری استفاده می کنند و قصد تشرف به حرم مطهر و یا توقف در این محدوده را ندارند، از این رو باید سیاستی جهت کاهش تردد این خودروها در این مسیر در نظر گرفته شود.

معاون حمل و نقل  و ترافیک شهرداری مشهد افزود: پیش زمینه اجرای طرح دریافت عوارض  از خودروها در این مسیر ، ایجاد پارکینگ در ورودی خیابان های اطراف حرم مطهر می باشد که در این باره،  پارکینگ وحدت که فراخوان آن صورت گرفته است و در مرحله انتخاب پیمانکار می باشد و یک پارکینگ نیز در میدان شهداء که در محل کارخانه قند وشکر است در مرحله مناقصه جهت انتخاب پیمانکار می باشد در نظر گرفته شده اند. از طرفی اگر آستان قدس نیز برای  احداث پارکینگ در این محدوده و در خیابان های ورودی به این منطقه مشارکت داشته باشد این قابلیت که محدودیت هایی برای تردد در این مسیر اعمال شود امکان پذیر خواهد بود.

کاظمی تصریح کرد: طرح جدید اجرای مسیر سه بی.آر.تی نیز با بازنگری طرح قبلی تهیه شده است که در این طرح، عرض مسیر تردد خطوط تندرو کمتر شده  و خط فرار نیز تعریف شده است .

وی با بیان اینکه این طرح مصوبه شورا دارد و باید اجرایی شود، ادامه داد: طرح جدید اجرای این پروژه با در نظر گرفتن کاهش نگرانی های اجتماعی که برای اجرای آن مطرح می باشد تهیه شده است و از یک ماه آینده اجرای آن آغاز خواهد شد.

کاظمی افزود: اجرای این پروژه در این مرحله از مسیرچهار راه ابوطالب به طرف میدان فردوسی وتا میدان استقلال است و مسیر چهار راه ابوطالب تا میدان توحید در مراحل بعدی اجرای پروژه می باشد.     

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.