همدان-مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای استان همدان گفت: ۱۷۸ هزار و ۵۰ مترمربع از اراضی بستر رودخانه‌های استان همدان و ۵۱ هزار و ۲۰۰ مترمربع از اراضی حریم رودخانه‌ها آزادسازی شدند.

آزادسازی بیش از ۱۷۸ هزار مترمربع از بستر رودخانه‌های همدان

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی شرکت آب‌منطقه‌ای استان همدان  منصور ستوده اظهار کرد: هرساله اعتبارات استانی و متمرکز کشوری از طریق شرکت مدیریت منابع آب برای لایروبی رودخانه‌ها به استان تخصیص می‌یابد که امسال امیدواریم با توجه به بارش‌های اخیر و سیلاب ایجاد شده اعتبارات را افزایش دهند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه در لایروبی نقاط آسیب‌پذیر و تصرفات رودخانه‌ها شناسایی می‌شوند تصریح کرد: همچنین دیوارهای رودخانه‌ها توسط پیمانکار ساماندهی می‌شوند.

ستوده با بیان اینکه تاکنون رودخانه‌های شهرستان‌های اسدآباد، بهار، رزن، کبودراهنگ، ملایر، نهاوند، تویسرکان و چشین، حیدره، امامزاده‌کوه، سیاه‌کمر، یلفان و... لایروبی شده‌اند گفت: دیوارسازی رودخانه‌ها در شهرها با هماهنگی شهرداری و در روستاها با هماهنگی بنیاد مسکن انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: امسال در شهرستان همدان رودخانه‌های عباس‌آباد در منطقه منوچهری، چشین، دهپیاز، سداکباتان و خاکو لایروبی و احداث دیواره‌های حفاظتی بر روی آنها انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان بهار نیز لایروبی دهانه پل‌ها و مناطق ضروری در داخل شهرک سفال لالجین، سیمینه‌رود و قوری‌چای انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه مطالعات حد بستر و لایروبی رودخانه‌های قروه و دمق شهرستان رزن در حال انجام است تصریح کرد: همچنین رودخانه‌های تاسران، شور و قهورد شهرستان کبودراهنگ نیز لایروبی و علامت‌گذاری شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.