وکیل «محمد مرسی» رئیس جمهور سابق مصر جزئیات دقیقی را از آخرین لحظات حیات موکل خود پیش از سقوط بر روی زمین ارائه داد.

«مرسی» قبل از مرگ چه شعری را خواند؟

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین؛ «عبدالمنعم عبد المقصود» وکیل «محمد مرسی» رئیس جمهور سابق مصر جزئیات دقیقی را از آخرین لحظات حیات موکل خود پیش از سقوط بر روی زمین پس از جلسه محاکمه به اتهام جاسوسی ارائه داد.

عبدالمنعم در گفتگو با شبکه "سی ان ان" توضیح داد: محمد مرسی پیش از پایان جلسه به مدت هفت دقیقه سخن گفت و یک دقیقه پس از آن مشاهده کردیم که سرو صدا اتاق شیشه‌ای دادگاه را فراگرفت. آن لحظه شنیده می شد که فریاد می‌زدند: دکتر مرسی افتاد.

عبدالمنعم افزود: مرسی در این جلسه هیچ سخنی علیه امنیت ملی کشور به زبان نیاورد، در حالی که به او اجازه داده نشده بود تا از نظر وکیل خود مطلع شود یا با دنیای خارج از زندان و خانواده‌اش ارتباط داشته باشد؛ بلکه در سلول انفرادی حبس بود.

وکیل رئیس جمهور سابق مصر گفت: مرسی سخنان خود در این جلسه را با یک بیت شعر معروف به پایان برد و گفت: بلادی وان جارت علی عزیزة و اهلی و ان ضنوا علی کرام(کشورم اگر بر من ستم کرد، بازهم برایم عزیز است و خانواده‌ام(مردم کشورم) اگرچه به من خوبی نکرد، ولی برایم محترم است). پس از این بود که به ناگاه سرو صدا در اتاق شیشه‌ای دادگاه بلند شد.

وی ادامه داد: از این سرو صدا متوجه شدیم که او فوت شده است. دیگر متهمان با اشاره از اتاق شیشه‌ای به ما اعلام کردند که مرده است. قفس شیشه‌ای که  در سالن دادگاه وجود داشت مانع از انتقال صوت می شد ولی از آنجایی که سروصدا زیاد و بلند بود صدا شینده شد.

عبدالمقصود گفت: مرسی ساعت پنج صبح به وقت محلی در یکی از قبرستان های شرق پایتخت در کنار محمد مهدی عاکف رهبر سابق اخوان المسلمین که او نیز در زندان فوت شده بود، دفن شد و در این مراسم تنها به خانواده مرسی اجازه حضور داده شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • yashin64 ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
    0 0
    مرد اما به قهرمان ملی تبدیل میشه و زمینه تغییرات بزرگ در مصر خواهد شد