۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳
کد خبر: 660302

دو قدم مانده به ...

سعید کوشافر

طی روزهای اخیر برنامه جنبی نمایشگاه گل وگیاه مشهد که با عنوان " دو قدم مانده به گل" باعث شده تا برخی شهروندان نسبت به اجرای برخی بخشها مراتب اعتراض وتاسف خود را بیان کنند.

دو قدم مانده به ...

نگارنده چون شخصا این مراسم را ندیده قضاوتش بر اساس تصاویری است که دلسوزان مشهد الرضا از اجرای برنامه ها ارسال کرده یا در شبکه های اجتماعی به نمایش گذاشته اند.

آنگونه که شنیده میشود امسال ؛ شهردرای متولی نمایشگاه گل وگیاه شده است ، این درحالی است که به دلیل برخی مشکلات اقتصادی و پاره ای مشکلات غیر اقتصادی تولید کنندگان دست اول گل وگیاه تمایلی به شرکت دراین نمایشگاه نداشته و جای آنها به برخی تولید کنندگان دست دوم وگل فروشهای شهر داده شده است.

از دیگرسو به دلیل اینکه ثروتمند افسانه ای مشهد ، حسین ثابت ، پذیرفته که هزینه ها را تقبل کند ، بازدید از نمایشگاه برای شهروندان رایگان است ؛اما از انجایی که احتمالا قرار است ، شهرداری و نمایشگاه فاکتوری بلند بالا برای حسین ثابت بفرستند ، بازدید کنندگان باید به صورت کاملا صوری بلیت را از غرفه تهیه کرده و به بلیت پاره کن مقابل درب ورودی تحویل دهند .

اگرچه به این وسیله میتوان اماری از بازدید کنندگان نمایشگاه بدست اورد اما درمقابل باید محاسبه کرد که چه مقدار کاغذ دراین میان از بین میرود آنهم درشرایطی که مشکلات بزرگی سرراه واردات کاغد وجود دارد.

از کیفیت غرفه ها و کل نمایشگاه عبور میکنیم و به مساله ای میپردازیم که قرار بوده نام جنبی را با خود یدک بکشد اما به نظر میرسد برای شهرداری مشهد تبدیل به اصل شده و تقریبا تمام تبلیغات نمایشگاه را روی این برنامه متمرکز کرده اند.

این برنامه که "دوقدم مانده به گل " نام دارد اتفاقا هیچ سنخیتی با بازار گل وگیاه وامثال آن درمشهد ندارد و بیشتر شبیه یک جنگ شادی است که با اجرای موسیقی زنده همراه شده است .

شاید همانگونه که یکی از اعضای شورای شهر به مردم مشهد وعده داده " قبل از پایان این دوره درمشهد کنسرت برگزار میکنیم"  ، قصد دارند با اجرای چنین برنامه ها وشبه کنسرتها ، میزان حساسیت مقامهای مسوول و نهادهای فرهنگی و دلسوزان را محک بزنندو اندک اندک انها را به دیدن وسکوت عادت دهند.

هرشب درنمایشگاه آنچه عنوان دوقدم مانده به گل درفضای بازومیانی نمایشگاه برگزار میشود که شامل برنامه های به اصطلاح هنری ؛ رقصهای محلی ؛ اجراهای نمایشی وطنز و پخش موزیک های تند پاپ است که درمواردی با خوانندگی هم همراه میشود یا حداقل اینگونه نمایش داده میشود که به سبک کنسرتها اجرا میشود.

گذشته از اینکه برنامه رقص چه ارتباطی به گل دارد ؛ اجرا ترانه های تند پاپ به کدام گیاه مرتبط است و نمایشهای رکیک چه تاثیری بر فضای سبز دارد ، باید دنبال اهداف اصلی برگزار کنندگان چنین شوهای مسخره ای درمشهدالرضا گشت .

اینکه برنامه به حدی از لودگی برسد که شهروندی ناچار شود مقابل چشمان دخترکش را بگیرد تا اجرای " تک دنبه " را نبیند یا برخی جوانان درگوشه ای با آهنگ تند پاپ شروع به تکان دادن اندامشان کنند ،درکدام شرح وظایف شهرداری مشهد است .

اصلا آقای رییس شورای شهر که مدعی است رسانه ها به کارهای عمرانی مناطق محروم کم توجهی میکنند ،چرا خودش به این برنامه شهرداری توجه نمیکندو مهرش را پای این برنامه ها نمیزند تا مردم بدانند مسوولانشان طرفدار کدام برنامه ها هستند.

ایا اقای شهردار مشهد حاضراست دختروپسر نوجوانش را پای اجرای رکیکی چون " تک دنبه " بنشاند که اینگونه سنگ چنین اجراهای سبکی را درمشهد برسینه میزند... اصلا هدف از این قبیل اجراها چیست ؟ انهم درشرایطی که قرار شده مشهد الگوی شادی حلال را به تمام کشور معرفی کند.

یا مقامهای مسوول از آنچه در " دوقدم مانده به گل" اجرا میشود اطلاع دارند و تاییدش میکنند که چه خوب است این دیدگاه را علنی کنند یا مطلع نیستند که در زیرمجموعه انها چه میگذرد که اگر اینگونه باشد امیدی به اصلاح وضع موجود نمیرود.

درعین حال موحدی زاده عضو شورای شهر مشهد درپاسخ به گلایه خبرنگار قدس آنلاین از وضع برنامه ها میگوید: موسیقی های پخش شده در دودسته قراردارند. یک دسته نواهای محلی که درحین مراسم اجرا میشدند وپیش از این هم اجرا شده  ومورد استقبال مردم بوده است . دسته دوم ترانه های پخش شده از طریق بلند گوها بوده که تمامی انها دارای مجوز اداره ارشاد است .

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.