البرز- وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی با تاکید براینکه کوتوله ها جایی در وزارت بهداشت ندارند گفت: بر اساس اعلام قرارگاه رصد وزارت بهداشت برای بیش از یکسال پیش رو نگرانی در حوزه دارو نداریم.

نگرانی برای تامین دارو نداریم/۴۰ درصد مردم مبتلا به فشارخون‌اند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سعید نمکی  صبح سه شنبه در آیین بهره برداری از طرح ملی "  شهرک صنعتی دارویی برکت" در استان البرز اظهار کرد: این مجموعه به دست کسانی قرار گرفته که غیر از پاکدستی بازمانده از دوران مقدس دفاع مقدس هستند.

وی افزود: باید این سرمایه های انقلاب را در جهت توسعه سرمایه گذاری نظام سلامت و توسعه زیر ساخت های صنعت دارو برای خود کفایی این صنعت به کار برد.

وزیر بهداشت و درمان با بیان اینکه در نظام سلامت پس از انقلاب دستاوردهای بسیاری داشته ایم، گفت: در اوایل سال ها بعد از انقلاب با حضور  وجود همه کارخانه های دارویی خارجی بزرگ فقط ٢٥ درصد از داروی مورد نیاز کشور تامین می شد اما در حال حاضر حدود ٩٧ درصد از داروهای مورد نیاز کشور تامین می شود.

نمکی با تاکید بر اینکه  برای ٢٧ درصد از داروی تولید داخلی ٥٥٠ میلیون دلار ارز آوری داریم، ‌گفت: ‌نکته کلیدی در اینجا است که برای ٣ درصد از داروی وارداتی ١.٣ میلیارد دلار ارز هزینه می کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و ‌آموزش پزشکی با اشاره به اینکه از زمانی که وارد سرپرستی وزارت شدم تغییرات را در سازمان غذا و دارو انجام دادم، ‌افزود: اولین ابلاغم این بود هیچ داروی مشابه تولید داخل و تجهیزات پزشکی حق  وارد شدن به کشور  را ندارد.

 این مقام مسئول خاطرنشان کرد: قرارگاه رصد در وزارت بهداشت با هدف حمایت از مصرف کنندگان راه اندازی شده است و طبق بررسی های این قرارگاه از امروز تا ۶ ماه ابتدایی سال ۹۹ هیچ گونه اضطراب و نگرانی در حوزه دارو در کشور وجود  نخواهد داشت.

نمکی با بیان اینکه دست همه تولید کنندهایی که در عرصه رقابتی درحال کارهستند می گیریم، گفت: ما آدمهای کوتوله را برای کارهای بزرگ نمی گذاریم چراکه از گذشته این عقیده بنده بود که کوتوله ها جایی در وزارت بهداشت ندارند.

وی ادامه داد: مردمان این سرزمین نباید دغدعه دارو داشته باشند، چراکه جهان باید بداند جمهوری اسلامی ایران در اوج تحریم ها با اقتدار ایستاده است.

نمکی با بیان اینکه زیرساخت های درمان تقویت می شوند و پرونده الکترونیک سلامت که چندسالی است قرار بود به بهره برداری برسد به زودی با حضور رئیس جمهور اجرایی می شود، تصریح کرد:  طرح ملی کنترل فشار خون نیز با حمایت وزارت بهداشت در حال انجام است چرا که از  ۳۸۰ هزار مرگ   ۹۷ هزار آن براثر عدم کنترل  فشار خون در کشور است.

وزیر بهداشت در پایان گفت: در سال جاری ۱۳ میلیون نفر برای کنترل فشار خون به ما مراجعه کردند و   ۴۰ درصد از مردم کشور مبتلا به فشار خون هستند اما خود تا زمان بروز حمله نمی دانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.