مدیر انتشارات «شهرآب» امروز صبح به دلیل مشکلات نگهداری کتاب‌های مانده در انبارش، عناوین منتشر شده خود را پس از جمع‌آوری از انبار خمیر کرد.

یک ناشر، چند کامیون از کتاب‌هایش را خمیر کرد

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین به نقل از فارس، علی اکبر تورانیان مدیر انتشارات شهرآب صبح امروز، کتاب‌های مانده در انبارش را برای خمیر کردن بارگیری کرد. تورانیان که سال‌هاست در عرصه نشر و کتاب فعالیت دارد کتاب‌هایی را که در انبار انتشارات بود بوسیله چندین ماشین جمع کرد و برای خمیر شدن راهی کرد.

تورانیان گفت: وضعیت بحرانی کتاب و وضعیت سخت و دشوار بازار، فروش نرفتن کتاب و موجودی فراوان انبارها موجب این اقدام من شد. البته تسهیلات بانکی هم داشتیم اما معوقه شده بود و بانکها چندین برابر طلب اقساط دارند.

این ناشر بیان کرد: انبار کتاب‌هایمان متعلق به مسجدی بود که حالا خواهان تخلیه بودند. با رکود بازار، فروشی را شاهد نبودیم و این مسئله عاملی شد که خود را از زیر بار فشارها خلاص کنیم، نه خرید و نه حمایتی وجود دارد و در اوج ناچاری تصمیم گرفتیم کتاب‌ها را به خمیر و به کاغذ باطله مبدل کنیم.

این فعال عرصه کتاب گفت: من طی این چند روز بیمار شده و افسردگی گرفته‌ام. کاری که سال‌ها برای تولیدشان هزینه کرده‌ایم در مقابل چشمانمان در حال خمیر شدن و دفن شدن هستند. در این انبار چندین میلیارد کتاب به سمت خمیر شدن راهی شد که شاید مسئولین ما را از خواب سنگین بیدار کند تا توجه ویژه به بحث کتاب کنند. 

وی گفت: امروز تیراژ کتاب به ۱۰۰ و ۵۰ نسخه رسیده که نشان می‌دهد کسی کتاب نمی‌خرد. زنگ خطر نشر کشور به صدا در آمد و به مرور ناشران صحنه را ترک می‌کنند. هزینه‌های تولید کتاب چند برابر شده و عملا کسی قادر به فعالیت نیست. پس از ۴۰ سال فعالیت با جان و دل امروز ناچار شدم کتاب‌هایم را دفن کنم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.