البرز - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه ایران سرزمینی نیست که هر سرمایه گذار عاقل خارجی بخواهد بخاطر دیوانگی های ترامپ پای خود را از این سرزمین پربهره بیرون بگذارد، گفت: شهرک صنعتی برکت علاوه بر تولید داروهای وارداتی، برای تولید داروهای هایتک و صادرات به تمام کشورها ی منطقه و اروپا این قابلیت دارد.

سرمایه گذار خارجی بخاطر دیوانگی‌های ترامپ دست از ایران نمی کشد

به گزارش قدس آنلاین، سعید نمکی ظهر امروز سه شنبه در حاشیه بهره برداری از شهرک صنعتی دارویی برکت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرک دارویی با وسعت ۲۰۰ هکتار و به همت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) به سرانجام رسید و برای همه تولیدکنندگان عرصه دارویی و مواد اولیه دارویی زیرساخت بسیار مناسبی ایجاد شده است.

وی افزود: استاندارهای بسیار مناسب و بین المللی در این شهرک رعایت شده است که طبق توصیه مقام معظم رهبری برای حمایت از تولیدات و کمک به تولید کنندگان ایجاد شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: با راه اندازی این شهرک صنعتی دارویی می توانیم داروهای وارداتی را به تولیدات داخل تبدیل کنیم.

نمکی با بیان اینکه دراین  مجموعه ۳۷ هزار شغل ایجادخواهد شد، گفت: این شهرک هفت هزار نفر به صورت مستقیم و ۳۰ هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال زایی دارد.

 وی ادامه داد: تولیدات این شهرک هایتک است و اقدامی متفاوت به شمار می آید وهر یک اشتغال در این مجموعه معادل ۱۰۰ تا هزار اشتغال در صنایع پایین دستی خواهد داشت.

نمکی در بخشی دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در رابطه با کاهش بروکراسی اداری برای تولید در سازمان غذا ودارو به شیوه میانبر برای صدور مجوزها اقدام کرده ایم، گفت: معاونتی در وزارت بهداشت اضافه خواهد شد با عنوان معاون تولید داخل که برای تولید داروهای داخلی ومواد اولیه مورد نیاز صنعت دارو، لوازم آرایشی و تجهیزات پزشکی مستقل خواهد بود.

این مقام مسؤول تاکید کرد:ایران سرزمینی نیست که هر سرمایه گذار عاقل خارجی بخواهد بخاطر دیوانگی های ترامپ پای خود را از این سرزمین پربهره بیرون بگذارد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه این شهرک علاوه بر اینکه داروهای وارداتی را تولید خواهد کرد، افزود: برای تولید داروهای هایتک و صادرات به تمام کشورها ی منطقه و اروپا این قابلیت را خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.