لرستان-مدیر کل بیمه‌ سلامت لرستان در نشست هم‌اندیشی با اصحاب‌رسانه‌ که ظهر امروز سه‌شنبه در سالن جلسات این نهاد دولتی برگزار شد ازصدور ۲۲هزار جلد دفترچه‌ی درمان برای مددجویان کمیته‌‎ی امداد امام‌خمینی‌(ره) استان خبر داد.

صدور ۲۲هزار جلد دفترچه‌ی درمان برای مددجویان کمیته‌امداد

به گزارش خبرنگار قدس‌آنلاین؛ شاهدخت فتحی‌بیرانوند با بیان اینکه در حال حاضر ۴۵نفر اتباع خارجی در لرستان دفترچه‌ بیمه‌ی سلامت همگانی دارند، اظهار کرد: طبق تفاهم‌نامه‌ی بیمه‌ی‌سلامت با سازمان زندان‌‎ها، زندانیان با استعلامی در راستای نداشتن عدم هیچ‌گونه استفاده از دفترچه‌ی درمان و هم‌چنین ارائه‌ی معرفی‌نامه، می‌توانند با تعرفه‌ی دولتی از خدمات درمان بهره‌مند گردند.

وی با اشاره به اینکه هزینه‌های موسسات تشخیص درمانی، پزشکان و ... تا ماه یازدهم سال گذشته پرداخت شده است، بیان کرد: در سال ۹۸پرداخت‌های ما به‌روز شده به‌طوری که مبلغی بالغ بر ۱۶میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان در فروردین‌ماه به آن‌ها پرداخت شده است، هزینه‌های اردی‌بهشت نیز تا پایان خردادماه پرداخت خواهند شد.

وی با بیان اینکه دفترچه‌های بیمه‌ی همگانی برای افرادی در نظر گرفته شده که دارای عدم تمکن مالی هستند، افزود: متاسفانه افرادی که از وضعیت مالی مناسبی برخوردار هستند نیز از دفترچه‌های بیمه‌ی همگانی استفاده می‌کنند.

این مسئول در ادامه خاطر نشان کرد: در بحث رفع همپوشانی دفترچه‌های سلامت و تامین اجتماعی۷هزار و ۲۲۰نفر رفع همپوشانی شده‌اند.

فتحی‌بیرانوند با بیان اینکه سامانه۱۶۶۶ روزهای دوشنبه هر هفته پل ارتباطی مسئولین ارشد بیمه‌ی سلامت و مردم است، بیان داشت: مشکلات مردم به‌صورت آنلاین به مسئولین مربوطه مطرح و در راستای برطرف نمودن مشکل در اولین زمان ممکن اقدامات مناسب انجام می‌گیرد.

مدیر کل بیمه‌ سلامت لرستان گفت: تنها راه برون‌رفت از برخی مشکلات حوزه‌ی درمان، الکترونیکی شدن خدمات این حوزه است که برای تسهیل افزایش کیفیت خدمات تشخیص در درمان بسیار موثر می‌باشد.

 وی افزود: لرستان در بحث نسخه‌نویسی الکترونیکی سال‌گذشته فعالیت خود را از شهر ازنا آغاز و در ادامه‌ی اجرای این سیاست در سال‌جاری فعالیت خود را در شهرهای الشتر و الیگودرز شروع می‌کند.

مدیر کل بیمه‌ی سلامت لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال بیش از ۳۰درصد نسخ به صورت الکترونیکی ارسال شوند، ابراز داشت: اسناد بستری بیماران نیز  در سال‌جاری الکترونیکی خواهند شد ما فعالیت خود در این زمینه را از بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد آغاز خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.