مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی گفت: زائران برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی، آموزشها و هشدارهایی که در کلاسهای مناسک به آنها اعلام می شود را جدی بگیرند.

حضور بیش از9 هزار زائر خراسانی در حج امسال / زائران هشدارها را جدی بگیرند

جواد شاد در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین عنوان کرد: امسال ۶۵ کاروان  با ظرفیت ۹۰۶۵ زائر از خراسان رضوی به حج ابراهیمی مشرف می شوند. همچنین ۳۳۵ کارگزار آنها را همراهی خواهند کرد.

وی ادامه داد: از این تعداد ۳۵ کاروان، مدینه قبل و ۳۰ کاروان، مدینه بعد هستند. همچنین ۴۶ درصد از زائران مرد و ۵۴ درصد دیگر زن خواهند بود. از تعداد کل کاروانهای حج تمتعی که از خراسان رضوی اعزام خواهند شد، ۳۳ کاروان از مشهد و ۳۲ کاروان دیگر از شهرستانهای استان خواهند بود. همچنین ۸ کاروان از برادران و خواهران اهل سنت خواهند بود.

وی بیان داشت: امسال مسن ترین زائر خراسانی ۹۳ سال و جوانترین آنها ۱۲ سال سن دارند. ۳۶ درصد از زائران بالای ۶۰ سال، ۵۳ درصد بین ۴۰ تا ۶۰ سال و ۱۱ درصد زیر ۴۰ سال سن دارند.

مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی در خصوص تاریخ اعزام زوار به مکه مکرمه و مدینه منوره گفت: پروازها از ۲۲ تیرماه الی یک مرداد به تعداد ۲۳ پرواز برای کاروانهای مدینه قبل و از ۶ مرداد الی ۱۴ مرداد به تعداد ۲۱  پرواز برای کاروانهای مدینه بعد، انجام خواهد شد. در واقع زوار با ۴۴ پرواز به عربستان منتقل خواهند شد.

وی افزود: بازگشت حاجیان از سرزمین وحی از۶ شهریور الی ۲۳ شهریور به همان تعداد ۴۴ پرواز صورت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: از ایستگاه پروازی مشهد مجموعا ۷۵ کاروان و ۱۰۵۴۰ زائر به عربستان اعزام می شوند که ۳۹۰ نفر آنها، عوامل کاروانها هستند. همچنین ۱۱ کاروان خراسان شمالی از فرودگاه مشهد اعزام خواهند شد. یک کاروان خراسان رضوی هم به دلیل اینکه در هر پرواز سه تا چهار کاروان اعزام می شوند و این کاروان به حد نصاب پرواز نمی رسد، از استان خراسان جنوبی اعزام می شود.

جواد شاد تاکید کرد: زائران برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی، آموزشها و هشدارهایی که در کلاسهای مناسک به آنها اعلام می شود را جدی بگیرند. زائران باید گرمای عربستان در ایام تشریق در مکه مکرمه را در نظر داشته و پیش بینی های لازم را انجام دهند.

وی اضافه کرد: زائران خانه خدا، به هیچ عنوان نباید تنهایی در خیابانها تردد و زیر آفتاب گرم عربستان قدم بزنند بلکه باید مدیر کاروانشان را از برنامه هایی که دارند مطلع کنند. آنها برای رفت آمد از اتوبوسهای مخصوص و درنظر گرفته شده استفاده نمایند و لازم است که به نکات بهداشتی توجه ویژه داشته باشند.

وی ابراز داشت: امسال تمام پروازها توسط شرکت های داخلی انجام می شود. شرکت ایران ایر در سالهای گذشته یکی از بهترین شرکت های پروازی خدمات دهنده به زوار بوده است. امیدواریم امسال هم این شرکت براساس وظایف وتعهداتی که دارد بتواند به بهترین نحو ممکن انتقال زائران را به سرزمین وحی انجام دهد.

مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی گفت: از زائرین عزیز انتظار داریم، در فرودگاه با مدیران کاروانها و عوامل پرواز هماهنگی کامل را داشته باشند و اگر در صورت بروز مشکل، یقین بدانند که مسئولان امر پیگر برطرف کردن این موضوعات خواهند بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.