فرمانده انتظامی مشهد از دستگیری 4 زن جوان که از طراحان سرقت‎‌های تیزدستانه در تهران، کرج، کرمان، مشهد و دیگر شهرهای خراسان رضوی بودند، خبر داد.

باند زنان سارق در مشهد متلاشی شد

به گزارش قدس آنلاین ، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ اکبر آقا بیگی در تشریح عملیات ضربتی تیم‌های دایره تجسم کلانتری بانوان مشهد گفت: گزارش سرقت‌های سریالی از وسایل همراه بانوان در مراکز تجاری و پرتردد مشهد و کش‌روزنی از فروشگاه‌های بزرگ، پلیس را بر آن داشت طرح ویژه‌ای را در دستور کار خود قرار دهد.

فرمانده انتظامی مشهد افزود: ماموران کلانتری بانوان در این عملیات ضربتی به‌سرنخ‌هایی دست یافتند که منجر به چهره‌زنی متهمان شد.

وی خاطرنشان کرد: تیم‌های تجسس کلانتری ۳۹ بانوان در مرحله اول این عملیات ساعت ۲۰:۳۰ روز گذشته در یکی از مراکز تجاری مشهد در طراح این سرقت‌های تیزدستانه را شناسایی و در حال ارتکاب سرقت دستگیر کردند.

آقابیگی در بازرسی از وسایل همراه این ۲ زن که در تهران و دیگر شهرهای استان خراسان رضوی سابقه سرقت‌های جیب‌بری، کیف‌زنی و کش‌روزنی دارند مقادیری وجه نقد، ۲ دستگاه گوشی تلفن همراه و تعدادی کارت و مدارک بانکی کشف و تاکنون مالک مغازه از این متهمان اعلام شکایت کرده‌اند.

فرمانده انتظامی مشهد افزود: تیم‌های دایره تجسس کلانتری بانوان در مرحله نهایی این عملیات ۲ زن جوان دیگر که از عاملان اصلی این سرقت‌ها بودند را نیز شناسایی و در حال ارتکاب سرقت دستگیر کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی اولیه از وسایل همراه این ۲ خانم جوان ۹ قطعه اسکناس 5 هزار دیناری، یک دستگاه گوشی تلفن همراه، یک قطعه تراول ۵۰ هزار تومانی و تعدادی لباس‌های سرقت شده به‌همراه ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان وجه نقد کشف شد.

آقابیگی تصریح کرد: تحقیقات از این 2 زن نیز که دارای 1 فقره سابقه کیفری در تهران، کرج، کرمان و مشهد هستند، ادامه دارد.

فرمانده انتظامی مشهد گفت: از مالکان و فروشندگان فروشگاه‌ها و همچنین شهروندان عزیزی که به‌مراکز تجاری مراجعه می‌کنند انتظار داریم به‌توصیه‌های مراقبتی و بازدارنده پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت‌های کش‌روزنی، کیف‌زنی و جیب‌بری باشن تا فرصت سوءاستفاده برای سارقان خیابانی فراهم نشود.

پاتک مسلحانه پلیس به سوداگران مرگ

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: تیم‌های مرکز عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خراسان رضوی در اقدامی اطلاعاتی به‌سرنخ‌هایی از قاچاق محموله مواد افیونی از استان‌های جنوبی کشور به‌مشهد دست یافتند.

سردار محمدکاظم تقوی افزود: پلیس با ردزنی‌های گسترده اطلاعاتی خودروی پژو 405 حامل مواد مخدر را شناسایی و به‌طور پوششی تحت‌نظر قرار دادند.

وی خاطرنشان کرد: تیم‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با همکاری ماموران انتظامی بجستان در اقدامی ضربتی در محور بجستان به فیض‌آباد به تعقیب خودروی پژوها پرداختند و با تیراندازی هوایی و شلیک گلوله به‌سمت خودروی سواری، قاچاقچیان را زمین‌گیر کردند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی اظهار کرد: در بازرسی از خودروی پژو سواری ۱۰۲ کیلوگرم تریاک کشف شد و ۲ متهم که یکی از آنان به‌ضرب گوله پلیس زخمی شده بود دستگیر شدن.

وی بیان کرد: تحقیقات پلیسی از این متهمان که از عاملان اصلی قاچاق مواد افیونی به استان خراسان رضوی بودند ادامه دارد.

جمع‌آوری ۷۳ معتاد متجاهر در مشهد 

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر خراسان رضوی گفت: در راستای پاکسازی مناطق آلوده به منظور تقویت احساس امنیت شهروندان و ارتقای امنیت اجتماعی، طرح تشدید مبارزه با معتادان متجاهر و خطرناک در مشهد به‌مرحله اجرا گذاشته شد.

سرهنگ محمدحسین صفدری با اشاره به اینکه در این عملیات ضربتی که با محوریت پلیس مبارزه با موادمخدر استان و با همکاری پلیس راهور، یگان امداد و با هماهنگی مقام قضایی اجرا شد، افزود: در این عملیات تعداد ۷۳ معتاد متجاهر جمع‌آوری و تحویل کمپ‌های ترک اعتیاد شدند.

وی تصریح کرد: اجرای این طرح‌ها در سرلوحه و دستور کار قرار دارد و هدف پلیس از اجرای این طرح‌ها ثبات امنیت و رضایتمندی شهروندان و برخورد قاطع با مجرمان است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر خراسان رضوی بیان کرد: پلیس با تمام توان و در چارچوب قانون، برخورد با مجرمان و اخلالگران نظم و امنیت عمومی را در دستور کار خود قرار داده و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

دستگیری ۲۵۷ معتاد متجاهر و خرده‌فروش موادمخدر

جانشین فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت: در راستای تامین امنیت عمومی، طرح معتادان متجاهر در دستور کار انتظامی شهرستان‌های سرخس، قوچان و تربت جام قرار گرفت.

سرهنگ ابراهیم قربان‌زاده افزود: طرح ارتقای امنیت اجتماعی با هماهنگی مقام قضایی با حضور توان رزمی به‌مرحله اجرا درآمد که در این راستا تعداد ۲۰۷ معتاد متجاهر و خرده‌فروش مواد مخدر در این سه شهرستان جمع‌آوری و دستگیر و مقدار ۲۸ کیلو و ۷۱۱ گرم انواع مواد مخدر نیز در این راستا در شهرستان تربت جام کشف شد.

وی از همکاری و تعامل سازنده شهروندان تقدیر کرد و از آنان خواست در جهت حفظ امنیت پایدار تردد افراد مشکوک را از طریق تماس ۱۱۰ با پلیس اعلام کنند.

جانشین فرماندهی انتظامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه اجرای این طرح رضایتمندی شهروندان را در پی دارد، بیان کرد: نیروی انتظامی با همکاری سایر سازمان‌ها از هیچ کوششی به‌منظور بالا بردن احساس امنیت و آرامش فروگذار نمی‌کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.