سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: وزیر کشور درباره تصویب مجوز انتشار اوراق مشارکت توسط دولت برای بافت پیرامونی حرم مطهر قول مساعد ارائه کرد.

انتشار ۱۴۰۰میلیارد تومان اوراق مشارکت برای بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی

وحید قربانی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: در مورد بافت پیرامون حرم مطهر رضوی ، دولت دو برنامه در دستور کار دارد.

وی تصریح کرد: اواخر سال گذشته در حدود ۱۵۰میلیارد تومان در قالب کمک بازآفرینی شهری برای این موضوع به شهرداری مشهد پرداخت شد . همچنین یک مجوز انتشار اوراق مشارکت نیز برای این موضوع در نظر گرفته شده است که درباره میزان و مجوز  انتشار آن ، شهردار مشهد در حال پیگیری است و استاندار خراسان رضوی نیز درباره این موضوع با وزیر کشور گفتگو و رایزنی هایی را انجام داده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی افزود: وزیر کشور قول مساعد داده است  که دولت درباره اخذ مصوبه مجوز انتشار اوراق مشارکت برای این موضوع  نهایت همکاری و مساعدت را خواهد داشت و در اولین زمان ممکن این انتشار صورت خواهد گرفت.

قربانی بیان داشت: انتشار اوراق مشارکت کمک بسیار موثری به اجرای این طرح خواهد کرد و از این طریق دولت متعهد خواهد شد که حدود ۱۴۰۰میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر کند که شهرداری مشهد ۵۰ درصد آن را متعهد خواهد شد.

وی ادامه داد: در طرح ثامن که از سال ۱۳۷۲ آغاز شده است،  شهرداری مشهد  تاکنون   تملک بالغ بر ۸۰ درصد این طرح و ۵۰ درصد سرمایه گذاری آن را انجام داده است، اگرچه روند اجرای این پروژه در مقاطعی کند و در مقاطعی سرعت داشته است . از طرفی شهرداری برای اجرای پروژه های داخل منطقه ثامن با مشکلاتی مواجه است به طوری که برخی زمین ها دارای  یک سری کاربری های خاصی می باشند و برخی مالکان زمین های خصوصی خودشان را تمایل دارند به صورت پروژه ای احداث کنند و این موضوع باعث شده است اجرای این پروژه با ناهماهنگی هایی مواجه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.