جمعیت حاضر در کشورهای همسایه و عضو اکو برای دریافت خدمات سلامت بیش از ۵۰۰ میلیون نفر است

سالانه ۳۰۰ هزار خارجی برای درمان به ایران می آیند

قدس آنلاین: معاون کل وزارت بهداشت گفت: سالانه ۳۰۰ هزار خارجی برای مسایل درمانی به ایران سفر می کنند و هدف ما این است که ایران به مرکز اتصال منطقه در گردشگری سلامت تبدیل شده و به کشورهای دوست و همسایه خدمات ارائه دهد.

بنابر اعلام وبدا، دکتر ایرج حریرچی در افتتاحیه دومین اجلاس بین المللی گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو در دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به اینکه در ۱۰ سال گذشته تعداد گردشگران خارجی که برای معالجه و گذراندن دوره درمان به ایران سفر می کنند ۱۰ برابر افزایش یافته است، گفت: سالانه ۳۰۰ هزار گردشگر خارجی برای مسایل درمانی به ایران سفر می کنند و از این طریق یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار عاید کشور شده است.

وی در ادامه، اتباع کشورهای همسایه از جمله عراق، افغانستان، جمهوری آذربایجان و پاکستان را عمده گردشگران سلامت ورودی به ایران عنوان کرد و افزود: هدف ما این است که ایران به مرکز گردشگری سلامت منطقه تبدیل شود و بتوانیم خدمات درمان و سلامت را برای اتباع کشورهای همسایه و مسلمان ارائه کنیم.

معاون کل وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه توسعه گردشگری سلامت موجب ارتباط مستمر و مستحکم دوستانه با همسایگان ایران می‌شود، افزود: در ۴۰ سال گذشته پیشرفت های زیادی داشتیم و در مراقبت های سلامت و بهداشت ایران با رشد قابل توجه رتبه‌ها مواجه است.

به گفته حریرچی، جمعیت حاضر در کشورهای همسایه و عضو اکو برای دریافت خدمات سلامت بیش از ۵۰۰ میلیون نفر است و ایران در نظر دارد در افق چشم انداز ۲۰ ساله، بخش زیادی از گردشگران ۲۰ میلیون نفری هدف‌گذاری شده را به امر گردشگران سلامت اختصاص دهد و با ارائه خدمات درمانی و تامین سلامت، به توسعه مناسبات با همسایگان خود بپردازد.

وی در ادامه با اعلام اینکه، اولویت ما ارائه خدمات به مردم ایران است، اما در کنار آن ارزآوری را دنبال می‌کنیم، خاطرنشان کرد: ایران بنا به اعلام سازمان بهداشت جهانی در رتبه ۳۰ سرمایه‌گذاری در حوزه نظام سلامت و درمان قرار دارد در حالی که قبل از انقلاب در رتبه ۱۵۶ جهانی بود.

حریرچی گفت: به منظور دستیابی به این هدف، تسهیل‌گری پذیرش و درمان بیماران، آموزش کارمندان بیمارستانی و تشویق مراکز درمانی جهت کسب گواهی بین المللی دنبال می‌شود.

معاون کل وزارت بهداشت تصریح کرد: در سال‌های اخیر هزینه سرانه ایران در حوزه سلامت به یک هزار و ۷۰۷ دلار رسیده و ۸.۱۴ درصد از تولید ناخالص ملی به این حوزه اختصاص یافته است. در سایه همین سیاست‌ها، امید به زندگی در مردان ایران از ۵۲ سال به ۷۵.۵ سال و در زنان از ۵۲ سال به ۷۹.۵ سال رسیده است.

حریرچی افزود: ایران به دنبال این است که به مرکز اتصال منطقه در گردشگری سلامت تبدیل شده و به کشورهای دوست و همسایه خدمات ارائه دهد. همچنین ارائه خدمات بشردوستانه را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم.

گفتنی است، دومین اجلاس گردشگری سلامت کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو با هدف معرفی توانمندی‌های ایران و استان اردبیل در زمینه اقتصادی و گردشگری و با محوریت گردشگری سلامت و توریسم درمانی، با استقبال رسمی از ۱۵۰ میهمان داخلی و خارجی در مجموعه جهانی بقعه شیخ صفی در اردبیل آغاز شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.