سارقانی که برای دزدیدن دلارهای یکی از شهروندان به خانه او رفته بودند، فکر همه چیز را کرده بودند، جز یک چیز...!

در هنگام سرقت تلفن همراه خود را خاموش کنید!

یکی از شهروندان که ساکن کاناداست، برای فروش خانه و اموالش به ایران بازگشته بود. او پس از فروش آنها، پولش را به دلار تبدیل کرده بود تا با خود به کانادا ببرد. سحرگاه پنجشنبه 23 خرداد که او در خواب بود، ناگهان صدای زنگ تلفن همراه ناشناسی او را بیدار کرد و وقتی چراغ اتاق را روشن کرد، متوجه دو مرد سارق در خانه او هستند. مرد صاحبخانه شروع به فریادزدن و کمک خواستن از همسایه‌ها کرد و همین امر باعث شد، سارقان شتابزده پا به فرار بگذارند اما صاحبخانه یکی از این دو سارق را دستگیر کرد و نفر دوم موفق به فرار شدند.

او بلافاصله با مرکز فوریت‌های پلیس 110 تماس گرفت و پس از رسیدن مأموران پلیس، سارق را به آن‌ها تسلیم کرد. سارق که «شهاب» نام داشت، در بازجویی ها نام همدست خود را به مأموران گفت و مشخص شد او و «کامران» از طریق یکی از دوستانشان به نام «فرهاد» اطلاع یافته‌اند که در خانه مرد صاحبخانه مقادیر زیادی دلار پنهان شده است.

البته او در ادامه تحقیقات، شرح بیشتری از ماجرا داد و مشخص شد نقشه دزدی را «فرهاد» به آنها داده است و صاحبخانه عموی «فرهاد» است. شهاب ادامه داد: چند روز قبل برادر زاده شاکی یعنی «فرهاد» به ما گفت عموی او ساکن کانادا است و قصد دارد به ایران بیاید و اموالش را به دلار تبدیل کند. فرهاد گفت در فرصت مناسب می‌توانیم به خانه عمویش دستبرد بزنیم و دلارهایش را سرقت کنیم و حسابی پولدار شویم که ما هم قبول کردیم. متهم ادامه داد: شب حادثه هر سه راهی خانه شاکی شدیم. فرهاد برای این که شناسایی نشود بیرون خانه منتظر ماند. او قبلاً کلید یدک خانه عمویش را تهیه کرده بود ما هم به راحتی وارد خانه شدیم. در حال جست‌وجوی محل دلارها بودیم که فرهاد با من تماس گرفت ولی من فراموش کرده بودم تلفن همراهم را در حالت بیصدا قرار دهم، زنگ تلفن به صدا در آمد و شاکی از خواب بیدار شد و مرا دستگیر کرد.

با اطلاعاتی که متهم در اختیار بازپرس گذاشت تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی مأمور رسیدگی به پرونده شدند و فرهاد و شهاب را به سرعت بازداشت کردند. دو متهم در بازجوییها حرف‌های همدستشان را تأیید کردند و با کامل شدن تحقیقات دو متهم در اختیار ماموران پلیس اگاهی قرار گرفتند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.