سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی عصر سه شنبه در آیین تجلیل از "استاد تراز انقلاب اسلامی" با تبریک این روز گفت: این روز مقارن با شهادت یکی از اسطوره های تاریخ اسلام و تاریخ ایران یعنی شهید دکتر چمران است.

پشت استراتژی مذاکره، تخلیه قدرت و تسلیم نهفته است/  عصر آمریکا در حال پایان یافتن است

به گزارش قدس آنلاین فرمانده کل سپاه اظهار کرد: شهید چمران بصیر بود و خداوند بصیر تر به شخصیت او بود. هرگز جوانب ظاهری امپراطوری‌ها او را جذب خود نکرد. او هیچگاه مرعوب شکوه تمدن‌های غرب نشد.

وی افزود: علم او عاملی شد تا از دانشگاه به میدان جهاد هجرت کند و مانع از جهاد او نشد. طیف گسترده شخصیتش از وی عظمتی بی کرانه ساخت. او در کنار قلب نازک، یک شخصیت مستحکم همانند حبیب این مظاهر داشت. این دقیقا مصداق همان آیه شریفه اشدا علی الکفار است.

فرمانده کل سپاه با اشاره به شرایط کشور در زمان رژیم پهلوی گفت: ملت ما در آن زمان، در فرهنگ، اقتصاد، سیاست و دفاع وابسته بود و به نوعی یک ایالت از یک قدرت دیگر بود و اجازه و امکان انجام رسالت خود را نداشت، اما همین که ولایت و رهبری بر کشور حاکم شد منابع قدرت ملی این کشور جوشان و بی پایان شد.

وی با اشاره به تحقیقات انجام شده در آمریکا درباره نقاط ضعف این کشور گفت: آن‌ها اعلام می‌کنند که بزرگترین ضعف در آمریکا فقدان رهبری فردی روحانی است، رهبر کشوری با این همه ادعا فردی است مانند ترامپ که فاقد عقل و تدبیر است.

وی افزود: شاخص‌های ظاهری؛  تعیین کننده قدرت کشور نیستند؛ معنویت، هویت و رهبری منابع قدرت کشورها هستند، ما از میدان جنگ می‌آییم و آرایش جنگی دشمن را نمی‌بینیم؛ بنابراین درک ما از شاخص‌های ظاهری قدرت عینی است و می‌دانیم کدام قدرت با گذشت زمان فرسوده می‌شود. شما اساتید به عنوان سازندگان اصلی ایمان، فضیلت و علم در جوانان بوده و در واقع سازندگان اصلی سازه‌های قدرت انقلاب هستید.

سردار سلامی با اشاره به ابتدای دوران ایجاد صنعت موشکی کشور خاطرنشان کرد: ما ۱۲ سال پیش با شهید تهرانی مقدم به دنبال راهی برای پایان دادن به داستان ناوهای هواپیما بر آمریکا بودیم، می‌بایست موشک‌های بالستیک این کار را می‌کردند، زیرا موشک‌های کروز به دلیل سرعت و مسیر حرکت در نزدیکی زمین آسیب پذیری داشتند، اما موشک‌های بالستیک با سرعتی چند برابر صوت به هدف برخورد می‌کنند و هدف قرار دادن آن‌ها با موشک‌های ضد موشک کار دشواری است، ما نیازمند فناوری بودیم که اهداف را با دقت صد،  مورد هدف قرار دهد؛ امری که  در ۱۵ سال پیش تنها یک آرزو بود.

وی ادامه داد: اگر به این فناوری دست می‌یافتیم می‌توانستیم ناوها را هدف قرار دهیم، آزمایش‌های بسیاری انجام داده و شکست می‌خوردیم، اما این شهید بزرگ نا امید نشد تا یک روز این اتفاق افتاد، اگر چه باورکردنی نبود، اما موشک دقیقاً به هدف برخورد و ما توانستیم توازن قدرت را تغییر دهیم. این نتیجه یک تفکر جهادی بود.

وی با اشاره به توان موشکی کشور تصریح کرد: موشک‌های نقطه زن ما با دقت و قدرت بیشتری همراه  شده است؛ به دلیل اینکه ذهن‌های روشن و الهی از  منابع قدرت ما هستند،  با اعتماد به نفس سخن می‌گویم.

وی ادامه داد: آزمایش‌های بسیاری انجام داده و شکست می‌خوردیم، اما این شهید بزرگ نا امید نشد تا یک روز این اتفاق افتاد، اگر چه باورکردنی نبود، اما موشک دقیقا به هدف برخورد و ما توانستیم توازن قدرت را تغیر دهیم این نتیجه یک تفکر جهادی بود.

فرمانده کل سپاه تاکید کرد: موشک‌ها نقطه زن با دقت و قدرت بیشتر شده و به دلیل اینکه ذهن‌های روشن و الهی منبع قدرت ما هستند با اعتماد به نفس سخن می‌گویم. امروز خورشید علم در جهان اسلام دوباره طلوع کرده و ما می‌خواهیم در گام دوم انقلاب عصر طلایی تمدن اسلامی را احیا کنیم. آنچه تا به امروز صورت گرفت نتیجه این است که در برابر هر فشاری زانو نزده ایم.

وی ادامه داد: جنگ تحمیلی برای جلوگیری از تبدیل نظام اسلامی به عنوان الگو بود، آن‌ها نمی‌خواستند انقلاب الگو باشد؛  به همین دلیل می‌خواستند انقلاب اسلامی را شکست دهند، اما ما ایستادیم و پیشرفت کردیم، ما انواع جنگ روانی، نظامی، اقتصادی، فتنه داخلی و فرهنگی را تجربه کردیم و دشمن تمام توان خود را بکار گرفت و ما در مقابل فشار دشمن قوی‌تر شدیم.

دشمن رو به زوال است

سرلشکر سلامی با اشاره به افزایش روز افزون توان جمهوری اسلامی تصریح کرد:  ما در ایران اسلامی به جایی رسیده ایم که دشمن توان خود را در مقابل ما از دست داده و دیگر ایران ده سال پیش نیستیم، دشمنان ما به اندازه کافی شکست خورده و روبه زوال است، چون در فلسفه سیاسی خود شکست خورده و فلسفه سیاسی آن‌ها که غارت سایر کشورها برای افزایش قدرت خود بود دشمن آفرین است، به همین دلیل هرچه هزینه می‌کنند بیشتر شکست می‌خورند.

وی افزود: آن‌ها قادر به تصمیم گیری درست سیاسی نیستند، و همین موضوع دلیل شکست آمریکایی‌ها است، آن‌ها قرار بود یک نظام سیاسی مطیع در عراق ایجاد کنند، اما امروز به چه رسیده اند؟ آنها مجبورند امروزه  شبانه به عراق بیایند، چرا خاورمیانه برای آن‌ها فقط شب است؟ ما خشکیده شدن سیاست آمریکا را در غرب آسیا می‌بینیم آن‌ها نگران و سرگردان هستند و نمی‌توانند از رژیم صهیونیستی محافظت کنند.

فرمانده کل سپاه با اشاره به شکست‌های آمریکا در سوریه و یمن تاکید کرد: چگونه غنی‌ترین قدرت‌ها در برابر فقیرترین کشورها در جنگ همه جانبه پیروز شوند، همچنین نتوانستند ملت ایران را تحریک کنند. درود بر مردم ایران که با وجود سختی‌ها سیاست‌های آن‌ها را به شکست می‌کشانند.

سرلشکر سلامی دیدار نخست وزیر ژاپن با رهبر معظم انقلاب را یادآور دیدار وزیر خارجه شوروی سابق با امام راحل دانست و اظهار کرد: ما در منطق سیاسی پیروز هستیم و مقاومت امروز راهبرد، راهکار و منطق ماست، دشمن می‌خواهد در مذاکره ما را تسلیم کند ما با مقاومت تحریم را از بین می‌بریم و با تحمل سختی‌ها مستقل می‌شویم، آنقدر که تحریم نه تحریم ما بلکه تحریم دشمن است.

وی ادامه داد: ما با مقاومت اثر تحریم را از بین می‌بریم و مذاکره اثر مقاومت را از بین می‌برد و مذاکره در این شرایط به معنای شکست است.

سرلشکر سلامی در ادامه با اشاره به اصرار برخی از افراد برای مذاکره در شرایط کنونی کشور تصریح کرد: مذاکره در شرایط نا برابر یا به تسلیم ختم می‌شود و یا به شکست، آن‌ها با مذاکره می‌خواهند قدرت ما را از بین برده و هر گاه اراده کردند ما را نابود کنند. ما با قدرت و مقاومت توان حمله آن‌ها را از بین برده ایم، در برابر دشمن باید قدرت فشار متقابل داشته باشیم و زمانی در امنیت کامل هستیم که قدرتمند باشیم.

وی ادامه داد: ایستادگی ما تابع منطق است، اما برخی فکر می‌کنند مذاکره شیک و منطقی است، اما باید بدانند که پشت استراتژی مذاکره تخلیه قدرت و تسلیم نهفته است. این فشاری که مشاهده می‌کنید حداکثر فشار دشمن است و آن‌ها ضعیف شده اند، منطق قوی انقلاب اسلامی و اینکه رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند مذاکره نمی‌کنیم مبتنی بر حفظ قدرت و استقلال ایران است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: هیچ چیزی برای کشور ما ناممکن نیست و ما در همه حوزه‌ها پیش می‌رویم. این در حالی است که دشمن ما از درون در حال پوک شدن است و عصر آمریکا در حال پایان یافتن است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.