۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
کد خبر: 660386

دو پسرعمو که به صورت سریالی گوشی افرادی را که پشت فرمان خودرو مشغول صحبت بودند را سرقت و پس از آن خلاف جهت خیابان فرار می‌کردند، با تلاش مأموران پلیس رد زنی و در یک عملیات تعقیب و گریز دستگیر شدند.

باند «توفان» متلاشی شد

ماجرای سرقت‌های پسرعموهای گوشی‌قاپ زمانی در دستور کار پلیس مشهد قرار گرفت که یکی از شهروندان با مراجعه به کلانتری نجفی اظهار داشت چند ساعت پیش در حوالی بولوار وکیل آباد داخل خودروام نشسته و سرگرم مکالمه با یکی از آشنایان بودم، در یک لحظه دستی وارد خودرو شد و گوشی تلفنم را که حدود ۲/۵ میلیون تومان قیمت داشت، سرقت کرد.

شاکی ادامه داد: تا از خودرو پیاده شدم و شروع به داد و فریاد کردم، فرد گوشی‌قاپ ترک یک موتور که در نزدیکی من و خلاف جهت خیابان ایستاده بود پرید و با سرعت زیاد و خلاف جهت حرکت خودروها از محل متواری و من هم نتوانستم کاری بکنم.

با ثبت شکایت مالباخته تحقیقات مقدماتی در این باره آغاز و چند ساعت بعد مشخص شد عاملان سرقت که سوار بر یک دستگاه موتورسیکلت طرح هندا این جرم را مرتکب شده‌اند با همین شیوه در منطقه از تعداد دیگری نیز گوشی سرقت کرده و خلاف جهت مسیر تردد خودروها از محل متواری شده‌اند.

 بیشتر سرقت‌ها در وکیل آباد، کوثر، دانشجو و... بود

این موضوع با توجه به شیوه سرقت‌ها و احتمال افزایش تعداد شکات، به دادسرای ناحیه ۲ مشهد منعکس و در پی آن بازپرس شعبه ۲۰۳ دادسرا دستور دستگیری متهمان را صادر کرد.

برهمین اساس مشخصات ظاهری دو گوشی‌قاپ که بیشتر در مناطق وکیل آباد، کوثر، دانشجو، دانش‌آموز، میدان نمایشگاه و... دست به سرقت زده بودند به همراه مشخصاتی از موتورسیکلت مورد استفاده آن‌ها در اختیار تمامی گشتی‌های خودرو و موتوری پلیس قرار گرفت.

 تعقیب و گریز پلیسی برای زمینگیر کردن متهمان

رد زنی‌های پلیسی چند روزی ادامه داشت تا اینکه یک تیم گشت نامحسوس کلانتری نجفی در بولوار کوثر به دو جوانی که سوار بر یک دستگاه موتورسیکلت بودند مشکوک و درحالی که تحرکات آن‌ها را زیر نظر گرفته بودند، مشخصاتشان را مورد بررسی قرار داده و پی بردند آن‌ها همان سارقان حرفه‌ای گوشی و تحت تعقیب هستند.

این‌گونه بود که عملیات دستگیری آغاز و در یک لحظه مأموران در بولوار وکیل‌آباد راه حرکت اعضای باند توفان را سد کردند، اما راکب موتورسیکلت در یک لحظه دور زد و خلاف جهت بولوار وکیل‌آباد اقدام به فرار کرد.

مأموران سایه به سایه سارقان در حرکت بودند تا اینکه موتورسیکلت سارقان را داخل یک فضای سبز متوقف و هر دو سرنشین آن را دستگیر کردند.

باتوجه به اینکه احتمال می‌رفت سارقان برای فرار از چنگال عدالت دست به هر اقدامی بزنند، بسرعت دستبند به دستان آن‌ها زده شد و بازرسی بدنی شدند که سه دستگاه گوشی هوشمند گران‌قیمت از آن‌ها کشف شد.

در ادامه سارقان به مقر پلیس منتقل و هنوز بازجویی از آن‌ها شروع نشده بود که یکی از شهروندان لحظاتی پیش از دستگیری، طعمه سرقت باند توفان قرار گرفته بود، در کلانتری حاضر و مدعی شد در حاشیه بولوار وکیل‌آباد داخل خودرو بودم که فردی از پشت سر گوشی ۴ میلیون تومانی من را چنگ زد و سوار یک موتور شد و خلاف جهت فرار کرد.

از همین رو مأموران مالباخته را با دو فرد بازداشت شده روبه‌رو کردند که مالباخته بی‌درنگ هر دو سارق را شناسایی کرد.

 ارجاع پرونده به اداره مبارزه با جرایم خشن پلیس آگاهی

از همین رو موضوع به مقام قضایی منتقل و برای شناسایی دیگر سرقت‌های احتمالی، متهمان به اداره مبارزه باجرایم خشن پلیس آگاهی برده شدند و پرونده مطروحه نیز برای کشف دیگر زوایای تاریک ماجرا در اختیار کارآگاه جواد نوری قرار گرفت.

تحقیقات فنی و دقیق کارآگاهی آغاز و سبب شد پسرعموهای سارق راهی برای مخفی کاری نبینند و در مرحله نخست یکی از آن‌ها که نقش راکب را داشت شروع به اعتراف کرد و مدعی شد: من و پسرعمویم از ابتدای سال ۹۸ شروع به گوشی‌قاپی در محدوده بولوار وکیل‌آباد، کوثر و... کردیم. من در آن سرقت‌ها فقط نقش راننده را داشتم و او گوشی افرادی را که داخل و یا پشت فرمان خودرو قرار داشتند می‌قاپید و فرار می‌کرد. من هم خلاف جهت فرار می‌کردم تا دستگیری‌مان دشوارتر شود.

او همچنین اعتراف کرد تا به امروز تعداد زیادی گوشی به شیوه فرار خلاف جهت خیابان سرقت کرده‌ایم. گوشی‌های سرقت شده را هم بین ۷۰ تا ۳۰۰ هزار تومان می‌فروختیم و نصف هزینه فروش مال من می‌شد. دیگر متهم هم در بازجویی‌ها اعتراف کرد نقشش سرقت گوشی از طعمه‌ها بوده است.

در بررسی‌های پلیس کارآگاهی اداره مبارزه با جرایم خشن مشخص شد اعضای باند توفان بیش از ۳۰ فقره سرقت در مناطق یادشده انجام داده و در برخی از سرقت‌ها به بهانه تماس فوری و واجب، گوشی برخی از شهروندان را گرفته و فرار می‌کردند. درحالی که تعداد زیادی از مالباخته‌ها هر دو پسرعموی سارق را شناسایی کرده‌اند، تحقیقات پلیسی در این زمینه همچنان ادامه دارد.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.