گیلان - مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه توسعه صنایع بسته بندی عسل مستلزم تامین حجم بالایی از نقدینگی از سوی صاحبان این دست صنایع است که از توان شان خارج است گفت: مهم ترین راهکار در این باره تشکیل زنجیره تولید در حوزه زنبورداری است.

تشکیل زنجیره تولید در حوزه زنبورداری راهکار فروش عسل بیشتر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی گیلان ، قاسم جوادزاده گفت: بسیاری از زنبورداران معتقدند اگرچه بسته بندی و فرآوری ارزش افزوده بالایی به دنبال دارد، اما ذائقه مردم بیشتر با عسل های فله ای جور است و با این تفکر که عسل های فله ای عسل طبیعی و سالم است، ترجیح می دهند عسل هایی که در ظرف یک بار مصرف و دبه های پلاستیکی فروخته می شود را بخرند.

وی افزود: زنبورداران هم می گویند عسل فله ای راحت تر به فروش می رسد و تمایلی به بسته بندی عسل های تولیدی شان ندارند.

قاسم زاده با اشاره به زمان ماندگاری فساد ناپذیری عسل ادامه داد: بهترین شیوه بسته بندی و توزیع عسل در دنیا با توجه به گران بودن این محصول بسته بندی در مقیاس کوچک آن است؛ کاری که در ۳واحد بسته بندی و فراوری عسل در گیلان انجام می شود.

وی با اشاره به ۵هزار تن عسل تولیدی در گیلان گفت: ظرفیت بسته بندی و فرآوری این صنایع در گیلان ۲هزار تن است که با توجه به سهم ۵هزار تنی این استان در تولید عسل، کافی به نظر می رسد.

مدیر صنایع تبدیلی وغذایی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تاکید براین موضوع که توسعه صنایع بسته بندی عسل مستلزم تامین حجم بالایی از نقدینگی از سوی صاحیان این دست صنایع است و از توان شان خارج است گفت: مهم ترین راهکار در این باره تشکیل زنجیره تولید در حوزه زنبورداری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.