۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴
کد خبر: 660392

گیلان- رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: سازمان بهزیستی باید تسهیلگر باشد و زمینه را برای کمک و حمایت خیران، سازمان های مردم نهاد و نیکوکار برای ارائه خدمت به جامعه هدف فراهم کند.

سازمان بهزیستی باید تسهیل گر باشد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی بهزیستی گیلان، وحید قبادی دانا در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید بهزیستی استان گیلان که در سالن همایش بانک صادرات برگزار شد با اشاره به قانون حمایت از افراد دارای معلولیت مصوب مجلس در سال ۹۶ و ابلاغ آن در سال گذشته گفت: مشکل کمبود قانون نداریم مشکل اصلی اجرایی شدن قوانین در جامعه است، اگر چه محدودیت‌ها بسیار است.

وی با بیان اینکه جهت اجرای این قانون ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است افزود: با توجه به تورم‌های موجود این مبلغ باید سه برابر افزایش یابد اما قانون هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اختصاص داده است.

قبادی دانا، افزود: اجرای دقیق قوانین بسیاری از موانع و مشکلات موجود در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف را حل می‌کند.

وی اظهار کرد: سازمان بهزیستی باید تسهیلگر باشد و زمینه را برای کمک و حمایت خیران، سازمان های مردم نهاد و نیکوکار برای ارائه خدمت به جامعه هدف فراهم کند.

وی با بیان اینکه در استان گیلان ۱۰۰ هزار خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند، تصریح کرد: ۵۰ هزار نفر معلول تحت پوشش این سازمان هستند.

قبادی دانا خاطرنشان کرد: گیلان بیش از سایر استان ها در معرض سونامی سالمندی قرار دارد. مهاجرت ها و تمایل به تک فرزندی در خانواده‌های گیلانی رو به افزایش است.

وی با بیان اینکه گیلان دارای هزار و ۱۰۰ نفر بیمار ضایعه نخاعی است ادامه داد: این تعداد بیماران در رودبار و در رودسر به جهت وقوع تصادفات بیشتر است.

قبادی دانا به مهدکودک های تحت پوشش بهزیستی اشاره کرد و گفت:بیش از ۵۰۰ مهد کودک در گیلان فعالیت دارند اگر اهمیتی که به دانشگاه‌ها می‌شود به مهدهای کودک نیز شود بسیاری از ناهنجاری ها مانند اعتیاد و طلاق برطرف خواهد شد.

وی با تاکید به اینکه تمرین تاب آوری باید از بدو تولد در فرزندان شکل گیرد، تصریح کرد: استعدادیابی، خلاقیت، اعتماد به نفس باید از بدو تولد باید مورد توجه باشد.بسیاری از کارتن خواب‌ها اعتراف می‌کنند که از تاب آوری مناسبی در زندگی برخوردار نبوده اند.

رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه باید با رویکردهای اجتماع محور، محله محور و خانواده محور به اهدافمان برسیم، گفت: در بهزیستی باید به زیستن را بیاموزیم، تمرین و تجربه کنیم و به جامعه انتقال دهیم.

وی با بیان اینکه هدف بهزیستی توسعه مراکز نگهداری افراد معلول نیست گفت: هدف ما این است که فرد دارای معلولیت زندگی مستقل همراه با منزلت در جامعه داشته باشد.

در پایان این مراسم ضمن تقدیر از محمدرضا پارسی، حسین نحوی نژاد به عنوان مدیرکل جدید بهزیستی گیلان معرفی شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.