گزارشگر سازمان ملل در امور اعدام‌های فراقانونی و خودسرانه، امروز نتیجه تحقیقاتش درباره قتل روزنامه‌نگار منتقد عربستانی را اعلام خواهد کرد.

 نتیجه تحقیقات سازمان ملل درباره قتل خاشقجی امروز اعلام می‌شود

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «اگنس کالامارد» گزارشگر سازمان ملل در امور اعدام‌های فراقانونی و خودسرانه، روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که گزارشش درباره قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد عربستان را چهارشنبه( امروز) اعلام خواهد کرد.

کالامار، که سرپرستی تیم تحقیقات سازمان ملل درباره قتل خاشقجی را بر عهده دارد، در سفر خود به ترکیه طی سال جاری میلادی، اعلام کرده بود که دلایل و شواهد حاکی از آن است که مسئولان سعودی «این جنایت وحشیانه را طرح‌ریزی کرده و مرتکب شدند.»

خاشقجی دوم اکتبر 2018 در کنسولگری عربستان در استانبول به دست تیم 15 نفره عربستانی به قتل رسید. سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا( سیا) و برخی کشورهای غربی معتقدند که «محمد بن‌سلمان» ولیعهد سعودی دستور این قتل را صادر کرد. مسئولان سعودی این ادعا را رد می‌کنند.

دادستانی کل عربستان اخیرا اعلام کرد که 21 عربستانی که با پرونده قتل خاشقجی در ارتباط بودند بازداشت و 11 تن از آن‌ها تفهمیم اتهام شده‌اند. دادستانی عربستان درخواست اعدام پنج تن از متهمان را داده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.