مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: ۶۰ دستگاه اجرایی استان در ارزیابی شاخص مدیریت سبز استان مشارکت داشته اند.

مشارکت ۶۰ دستگاه اجرایی خراسان رضوی در ارزیابی شاخص مدیریت سبز

به گزارش قدس آنلاین، تورج همتی اظهار کرد: تاکنون ۶۰ دستگاه اجرایی و سازمان دولتی در ارزیابی شاخص مدیریت سبز در استان مشارکت داشته اند.

وی افزود: نظام مدیریت سبز برای سازمان‌های دولتی یک اندیشه بنیادی زیست محیطی است و با توجه به یکپارچگی و پیوستگی این رویکرد سبز، مشارکت همه سازمان‌ها در راستای توسعه مسئولیت اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی برای تحقق اهداف مدیریت سبز ضروری است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: شاخص مدیریت سبز دارای ۴ زیر شاخص با موضوعات مدیریت مصرف آب، مصرف انرژی، پسماند و کاغذ و آموزش و فرهنگ سازی است و جمعاً ۳۰ امتیاز را از شاخص‌های عمومی ارزیابی عملکرد به خود اختصاص داده است.

وی گفت: مسئول مستقیم ارزیابی شاخص مدیریت سبز در سراسر کشور ادارات کل حفاظت محیط زیست هستند که پس از بررسی مستندات ارائه شده توسط ارزیابان، ارگان‌های برتر به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و جشنواره استانی شهید رجایی معرفی خواهند شد.

همتی تصریح کرد: در همین راستا سازمان‌ها و ادارات کل مستقر در کلان شهر مشهد برای دومین سال متوالی با ثبت اقدامات و عملکرد خود در سامانه مدیریت عملکرد سازمانی در این ارزیابی شرکت کرده اند.

وی بیان کرد: اعلام نتایج اولیه این ارزیابی در نیمه دوم تیر ماه سال جاری خواهد بود و بر اساس قانون ۵ ساله برنامه ششم توسعه از ابتدای سال ۹۶ همه دستگاه‌های اجرایی و مؤسسات و نهادهای عمومی غیر دولتی با هدف مدیریت مصرف انرژی، آب، مواد اولیه و کاهش مواد جامد زائد و بازیافت آنها در ساختمان‌ها موظف به اجرای برنامه مدیریت سبز هستند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی تصریح کرد: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته در سال گذشته، با شروع این طرح، اقدامات بسیار مناسبی در زمینه حفظ محیط زیست و مدیریت مصرف منابع در ادارات و نهادهای دولتی انجام شده است.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.