گیلان- مدیرکل شیلات گیلان از رهاسازی ۲ میلیون قطعه بچه ماهی در دریای خزر توسط این سازمان خبر داد.

رهاسازی ۲ میلیون قطعه بچه ماهی در دریای خزر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شیلات گیلان ، صمد درویشی در دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان به رهاسازی ۲ میلیون قطعه بچه ماهی در دریای خزر توسط این سازمان اشاره کرد و گفت: حفظ ذخایر ژنتیک به ویژه ماهیان خاویاری از برنامه شیلات گیلان در دریای خزر است.

وی به گونه منحصر به فرد ماهی سفید در دریای خزر اشاره کرد و افزود: اگر رهاسازی بچه ماهیان در دریای خزر را انجام ندهیم در مدت ۲ سال با مشکل صید مواجه می شویم.

درویشی از تنوع آبزی پروری با تلاش شیلات در گیلان خبر داد و بیان کرد: سالانه ۴۳ هزار تن ماهیان گرم آبی و ۵ هزار تن ماهیان سردآبی در استان تولید می شود ضمن اینکه ۶ هزار شغل در حوزه آبزی پروری گیلان ایجاد شده است.

مدیرکل شیلات گیلان با بیان اینکه ایجاد مشاغل خانگی در حوزه آبزی پروری از رویکردهای این سازمان در استان است، تصریح کرد: اگر هر خانه روستایی از آب چاه برخوردار باشد می تواند ۲ تن ماهی تولید کند و اکنون ۳۵۰ منزل روستایی در این زمینه فعالیت دارند.

درویشی به تکثیر ۷ گونه آبزیان در راستای بازسازی ذخایر در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: تنوع گونه ای آبزیان از برنامه های شیلات استان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.