یک روزنامه انگلیسی از جلسات محرمانه فدراسیون جهانی فوتبال برای سلب امتیاز میزبانی جام جهانی «۲۰۲۲» از «دوحه» خبر داد.

نشست‌های محرمانه «فیفا» برای محرومیت قطر از میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین؛ روزنامه «سان» انگلیس گزارش داد در حالی که انگلیسی ها همچنان خیال میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ به جای قطر را در سر می‌پرورانند، گزارش‌های مطبوعاتی از نشست های محرمانه فدراسیون جهانی فوتبال «فیفا» برای محرومیت دوحه از میزبانی این جام حکایت دارند.

در گزارش روزنامه «سان» آمده است که یک منبع قضایی فرانسوی اطلاع داده است که میشل پلاتینی دیروز سه شنبه توسط پلیس فرانسه به خاطر اعطای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ به قطر مورد بازجویی قرار گرفته است.

این در حالی است که «ویلیام» وکیل پلاتینی می گوید موکلش از تمام اتهاماتی که به او نسبت داده می شود مبراست و بازجویی از او به دلایل فنی صورت گرفته است.

این روزنامه انگلیسی می‌افزاید: انگلیس یکی از کشورهایی بود که برای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ نامزد شده بود، ولی اکنون و باتوجه به اینکه در دور قبل این بازی ها روسیه میزبان بوده، امکان برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ در قاره اروپا غیرمحتمل است.

روزنامه «سان» از جلسات داغ فیفا برای سلب میزبانی جام جهانی از قطر خبر داده، می‌نویسد: فدراسیون جهانی فوتبال پس از بروز سلسله تخلفات مهم، می خواهد میزبانی جام ۲۰۲۲ را به کشور دیگری هدیه دهد.

به گفته این روزنامه، بازجویی پلاتینی در روز گذشته، فیفا را بر آن داشته تا نشست‌های محرمانه‌ای را برای بررسی امکان محرومیت قطر از میزبانی برگزار کند.

گفتنی است دادستانی مالی فرانسه که در امور جرایم مالی و فساد تخصص دارد، از سال ۲۰۱۶ تحقیقاتی را در ارتباط با فرآیند اعطای حق میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ به قطر آغاز کرده و بازرسان تخلفات احتمالی اعم از فساد شخصی، توطئه و سوء استفاده از قدرت نفوذ را در دست بررسی قرار داده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.