‌البرز- معاون تحقیقات موسسه سرم سازی رازی با اشاره به اینکه حدود ۳۰درصد از واکسن های مورد نیاز طیور کشور توسط موسسه رازی تولید می شود، ‌گفت: بیماری های آنفولانزای فوق حاد و نیوکاسل در طیور خسارات زیادی را به دنبال دارد اما تا حد زیادی کنترل شده است.

 ٣٠ درصد واکسن طیور کشور در موسسه رازی تولید می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی محرمی پیش از ظهر امروز سه شنبه در سمینار علمی "آخرین یافته های تحقیقاتی بیماری نیوکاسل" در کرج با اشاره به اینکه حدود ۳۰درصد از واکسن های مورد نیاز طیور در کشور توسط موسسه رازی در استان البرز تولید می شود، گفت:بیماری نیوکاسل در میان طیور تا حد زیادی کنترل شده است.

وی با اشاره به اینکه بیماری های آنفولانزای فوق حاد و نیوکاسل در طیور خسارات را افزایش می دهد، گفت: با اقداماتی در حوزه دامپزشکی و گستردش واکسیناسیون همچنین افزایش تولید واکسن توسط سرم سازی ها به کنترل این بیماری ها کمک کرده است.

این مسئول با اشاره به اهداف برگزاری این سمینار گفت: محققین و کارشناسان مرتبط در این سمینار گزارش و عملکرد خود را ارائه می دهند و تبادلات علمی در سطح خوبی صورت خواهد گرفت.

وی تولید طیور کشور را مهم و تأثیرگذار در کنترل و رشد این بیماری برشمرد و خاطرنشان کرد: در رابطه با بیماری نیوکاسل در اشکال مختلف تولید واکسن داشته ایم.

 معاون تحقیقات موسسه سرم سازی رازی در ادامه به قیاس تولیدات واکسن داخلی و مشابه خارجی که به کشور وارد می شوند اشاره کرد و افزود: واکسن های تولید داخل مزیت های بیشتری نسبت به مشابه خارجی خود دارند.

محرمی در پایان گفت: مهمترین بیماری تنفسی طیور نیوکاسل است که اگر با سایر بیماری ها توام شود تأثیر زیادی خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.