توسعه کامیون های خود ران ولوو در گووتنبورگ سوئد انجام خواهد شد.

«ولوو» تولید کامیون‌های خودران را توسعه می‌دهد

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، انویدیا پایگاه خود را برای تولید کامیون‌های خودران ولوو آماده خواهد کرد.

ولوو از روش Drive Nvidia برای آموزش، آزمایش و راه اندازی وسایل نقلیه هوش مصنوعی خودکار خود برای ایجاد کامیون‌های هدفمند در بخش‌های حمل و نقل عمومی، دفع و بازیافت، ساخت و ساز، استخراج معادن و جنگلداری استفاده خواهد کرد.

مدیر عامل ولوو، "مارتین لوندستت" گفت: اگر بخواهیم در آینده به فناوری برتر، سرعت، کیفیت ، ایمنی و .... برای به دست آوردن مزایای رانندگی برسیم، باید با بهترین‌ها همکاری کنیم، در این جهان نیاز به مشارکت براساس اعتماد به یکدیگر است.

توسعه این کامیون‌های خودران در گووتنبورگ سوئد انجام خواهد شد، به گفته ولوو، AI بر روی پلت فرم Drive AGX Pegasus که قبلا توسط سازنده سوئدی استفاده شده است، ساخته خواهد شد.

ولوو در ابتدا از نرم افزار Drive AV برای توسعه پردازشگر حسگر ۳۶۰ درجه، ادراک، نقشه برداری، برنامه ریزی مسیر و نیز آزمایش و اعتبار این سیستم‌ها با استفاده از پلت فرم شبیه سازی سخت افزاری در حلقه استفاده می‌کند.

ولوو گفت: "با ترکیب کارایی بالا، راه حل‌های نهایی درایورهای Nvidia Drive با مقیاس دومین کامیون برتر در سطح جهانی، شرکت NVIDIA و Volvo Group می‌توانند راندمان حمل و نقل مستقل را به بازارهای جهانی منتقل کنند."

این اولین بار نیست که شرکت‌ها با هم متحد شده‌اند، ولوو در ماه اکتبر اعلام کرده است که از پلت فرم AGX Xavier Nvidia برای توسعه AI برای اتومبیل های خود نیز استفاده خواهد کرد. در سال ۲۰۱۷، شرکت NVIDIA و ولوو همکاری خود را با توسعه سیستم‌های پیشرفته و نرم افزاری برای اتومبیل‌های خودران شروع کردند.

انویدیا در حال توسعه بخش‌های خود در بخش خودرو است و با قرارداد مشابهی با Continental برای استفاده از پلت فرم Nvidia Drive از سال ۲۰۲۱ تا به امروز وارد این بازار شده است.

ولو در ماه سپتامبر اولین کامیون بدون کابین خود را به نمایش گذاشت، از آن به بعد کامیون‌های مدل Vera در یک برنامه آزمایشی استفاده شد، که باعث می‌شود حمل ونقل هرگونه وسیله نقلیه با حداقل تعامل انسان برقرار شود و همچنین تأثیرات زیست محیطی حمل و نقل را کاهش می‌دهد.

فقط بیش از یک سال پس از اعلام برنامه های همکاری، دانشگاه تکنولوژیکی Nanyang سنگاپور و Volvo، یک اتوبوس الکتریکی بدون راننده ۱۲ متری را راه انداز کرده‌اند که می‌تواند ۸۰ مسافر را جا به جا کند.

در آخر، مطمئناً غول خودروساز سوئدی از Nvidia Drive در خودروهای تولیدی در دهه آینده استفاده خواهد کرد، و خودروهای به روزتری را به بازار عرضه می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.