مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی در مورد وضعیت و روند مسکن مهر در استان خراسان رضوی توضیحاتی ارائه کرد.

پرونده مسکن مهر خراسان رضوی امسال بسته می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا اخوان عبداللهیان ظهر امروز در جلسه شورای مسکن خراسان رضوی اظهار کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده پرونده مسکن مهر استان در سال ۹۸ بسته خواهد شد.

وی افزود: در مجموع ۱۲۰ هزار و ۶۰۱ واحد مسکن مهر در استان احداث شده که هم اکنون دارای ۹۲.۶۴ درصد پیشرفت فیزیکی است و از این تعداد ۹۳ هزار و ۹۴۸ واحد افتتاح و ۲۰ هزار و ۹۰۹ واحد افتتاح نشده که ۷ هزار و ۵۴۴ واحد آن دارای متقاضی و ۱۳ هزار و ۳۶۵ واحد آن فاقد متقاضی است.

همچنین در ادامه جلسه معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی نیز اظهار کرد: هیچ مشکلی در تأمین ملزومات حوزه صنعت ساختمان نداریم و مسکن می تواند نقش اساسی در رونق تولید ایفا کند، چرا که ما در صنعت ساختمان هیچ وابستگی به خارج از کشور نداریم و تمام امکانات مورد نیاز ساخت ساختمان های زیر ۱۲ طبقه در کشور تولید می‌شود.

مازیار حسینی افزود: در طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن، بخش خصوصی مورد توجه قرار خواهد گرفت و اختیارات به استانداران تفویض می‌شود تا با سازندگان خوشنام همکاری کنند.

وی بیان کرد: برنامه تولید ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برای سال های ۹۸ و ۹۹ در کنار تکمیل مسکن مهر، از برنامه هایی است که بر اساس آمار واقعی از نیاز به مسکن در کشور در دستور کار قرار دارد.

حسینی گفت: دولت از ساخت و تولید مسکن روستایی نیز حمایت می کند چرا که رشد اقتصادی در حوزه کشاورزی در سالهای اخیر رونق گرفته و در برخی موارد منجر به مهاجرت معکوس شده و کمک به نوسازی و بهسازی مسکن در روستاها نیز می تواند در ادامه این اتفاق خوب موثر باشد.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.