استاندار خراسان رضوی گفت: در عین رعایت موازین و مقررات، می توان در راستای تعالی فرهنگی گام برداشت.

می‌توان در عین رعایت مقررات در راستای تعالی فرهنگی گام برداشت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رزم‌حسینی در جلسه اتاق اصحاب فرهنگ‌وهنر که در محل هتل فرهنگ‌وهنر مشهد برگزار شد، گفت: هر روز بیشتر از قبل به عمق ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی خراسان رضوی ایمان پیدا می‌کنم و اعتقاد دارم اگر از فرصت‌های موجود به درستی استفاده شود، این استان در جهان اسلام همانند تابلو زرینی خواهد درخشید.

استاندار خراسان رضوی با انتقاد از ضعف در تولید محتوای فرهنگی برای ارائه در فضای مجازی اظهار کرد: با اینکه امروز شبکه‌های مجازی جایگاه ویژه‌ای در زندگی مردم پیدا کرده‌اند؛ از این ظرفیت برای تولید محتوای فرهنگی غفلت شده است اما هنوز هم می‌توان با کمترین هزینه تولید محتوا داشت و در اختیار جامعه هدف قرار داد. 

وی با بیان اینکه فضای مجازی در عین خطراتی که دارد، می‌تواند عمق فرهنگی جامعه را افزایش دهد، افزود: چرا شبکه‌های اجتماعی باید وسیله تفریحی و وقت‌گذرانی باشد؟ این ابزار باید در جهت تعالی فرهنگی جامعه بهره‌برداری شود. 

رزم حسینی با بیان اینکه در عین رعایت موازین و مقررات می توان در راستای تعالی فرهنگی گام برداشت، بیان کرد: امیدواریم طی ماه های آینده با اجماع استانی، زمینه انسجام همه بخش‌ها و دستگاه‌های فرهنگی و هنری فراهم شود و گام‌های شایسته‌ای با مشارکت اصحاب فرهنگ و هنر برداشته شود. 

وی با اشاره به مشکلات پیش روی ساخت شهرک چاپ و نشر افزود: در جلسه کمیته رفع موانع تولید استان که یکشنبه هر هفته برگزار می‌شود، این موضوع را بررسی و موانع موجود را برطرف خواهیم کرد. 

رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی هم در این جلسه گفت: اگر رسانه نباشد، قطعا هیچ فعالیت انعکاس خبری پیدا نمی‌کند، بنابراین همه باید با رسانه‌ها آشتی کنیم و اصحاب رسانه را در کنار خودمان بدانیم.

عباس محمدیان افزود: خراسان رضوی دومین قطب رسانه‌ای و نخستین قطب رسانه‌های نوین کشور بوده و تنها استانی است که باوجود بی‌توجهی‌ها نسبت به مسأله تامین کاغذ، هنوز مشعل هفته‌نامه‌ها و مطبوعات در آن روشن است. 

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.