به دستور رئیس جمهور و به منظور جلوگیری از امکان ایجاد مشکل از سوی دولت آمریکا برای گردشگرانی که به ایران می‌آیند از این پس گذرنامه انها هنگام ورود به کشور ممهور نخواهد شد.

گذرنامه گردشگران خارجی هنگام ورود به ایران مهر نمی‌شود

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، علی ربیعی با اعلام این خبر گفت: متأسفانه آمریکا در برنامه‌های تروریستی اقتصادی که دنبال می‌کند، شرایطی ایجاد کرده که هرکس به ایران می‌آید ممکن است به نحوی بترسد و بعدها دچار مشکل یا تحریم شود، به همین دلیل امروز آقای روحانی دستور داد که این گردشگران بدون مهر فیزیکی و ثبت در پاسپورت به ایران آیند که قرار است در همه فرودگاه‌های ما این موضوع اجرا شود.

سخنگوی دولت همچنین با اشاره به مصوبات امروز هیئت وزیران گفت: با تصمیم دولت، جانبازانی که به هفتاد درصد جانبازی ارتقا پیدا می‌کنند، مشمول شرایط سال ۸۷ برای واردات خودرو خواهند شد و دولت اجازه داد که آنها بتوانند پانصد دستگاه خودرو با شرایط سال ۸۷ تا سقف ۹۲۰۰ دستگاه وارد کنند.

وی اظهار داشت: این جانبازان از هزینه‌های شماره گذاری، عوارض یا اجبار به اسقاط خودرو و گمرکی معاف هستند. علاوه بر این معلوین و توان یابان هم که در صورت وارد کردن خودرو ۵ سال محدودیت فروش آنرا داشتند امروز با تصمیم هیئت وزیران این محدویت به ۳ سال  تنزل پیدا کرد.

سخنگوی دولت با اشاره به آتش سوزی جنگل‌ها، اظهار کرد: بخش اعظمی از آتش سوزی‌ها نتیجه بارندگی‌های زیاد این ماه‌های اخیر بوده که سبب رشد علف‌ها شده و با خشک شدن آنها، احتمال احتراق آنها با گرم‌تر شدن هوا افزایش یافته است. وزارت دفاع، سازمان مدیریت بحران، سازمان برنامه و بودجه و وزارت کشور وظیفه پیدا کردند که برای پشتیبانی از خاموش کردن آتش در جایی که امکان عبور انسان نیست کمک کنند و با هلی کوپتر آتش را خاموش کنند.

ربیعی با بیان اینکه رئیس جمهور تأکید کرد وزرا و معاونان وی بیشتر از قبل با مردم گفتگو و ارتباط داشته باشند، تصریح کرد: امروز تاکید شد که سفر به شهرستان‌ها و استان‌ها بیشتر شود و تلاش بیشتری برای ارتباط مستقیم با مردم انجام شود تا وزرا سخنان مردم را بشنوند و مسائل منطقه‌ای و محلی زودتر حل شود.

سخنگوی دولت در پایان با اشاره به برنامه‌های دولت برای اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان در تابستان خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش، سازمان گردشگری و وزارت فرهنگ و صداوسیما قرار است برنامه‌های خود را برای اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان اعلام کنند تا در دولت مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.