استاندار خراسان رضوی گفت: پیش نویس پیوست فرهنگی معین های اقتصاد مقاومتی توسط معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آماده شده است و پس از نهایی شدن، به معین های توسعه گرا ابلاغ خواهد شد.

پیوست فرهنگی معین های اقتصاد مقاومتی در حال تدوین است /تلاش برای کاهش آسیب های اجتماعی با اجرای الگوی مثلث توسعه

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی‌رضا رزم‌حسینی در دومین نشست معین های اقتصاد مقاومتی استان که در محل سالن جلسات اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: دست تک تک معین های اقتصاد مقاومتی را می بوسم و از مدیران توسعه گرا که در جهاد سازندگی واقعی به صورت داوطلبانه مشارکت کرده اند، تشکر می کنم.

وی افزود: در مدت کوتاه فعالیت نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی، انسجام بسیار خوبی میان اضلاع مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی و معین های توسعه گرا ایجاد شده است و این مهم به پیشبردها بهتر فعالیت ها کمک می کند.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه معین های اقتصاد مقاومتی تا اینجای کار عملکرد مثبتی داشته اند، تصریح کرد: قبول دارم که در نتیجه بروکراسی پیچیده و فرسوده اداری، مجوزهای حوزه کسب و کار با تاخیر صادر می شود اما تاکید ما بر این است که با کاهش بروکراسی ها، زمینه برای فعالیت معین ها بیش از پیش فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه نهادهای مردمی باید جایگزین دولت دیوان سالار شوند، گفت: برای ایجاد کسب و کار حتما نباید مدارک تحصیلی بالا داشت؛ مصادیق بسیاری وجود دارد که برخی افرادی با مدرک تحصیلی لیسانس مجموعه های اقتصادی موفقی را راه اندازی کرده اند.

رزم حسینی تحقق سیاست های الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی را نیازمند فرهنگسازی دانست و خاطرنشان کرد: پیش نویس پیوست فرهنگی معین های اقتصاد مقاومتی توسط معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آماده شده است و پس از نهایی شدن، به معین های توسعه گرا ابلاغ خواهد شد تا زمینه اجرای آن فراهم شود.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین اهداف مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی، کاهش آسیب های اجتماعی است لذا معین های اقتصادی باید فعالیت های خود را با درنظر گرفتن شاخص های فرهنگی اجتماعی در مناطق تحت پوشش انجام دهند.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: در ادامه اجرای الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی، متناسب با ارزیابی عملکرد معین های اقتصاد مقاومتی، برای معین های پیشرو امتیازاتی در نظر گرفته خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی هم در ادامه گفت: مردم به فعالیت معین های اقتصاد مقاومتی و الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی امید بسته اند و ضرورت دارد که گام های شایسته ای در حوزه اشتغال زایی و بهبود وضعیت معیشت مردم برداشته شود.

علی رسولیان افزود: همه فرمانداران موظف اند که با معین های اقتصاد مقاومتی در شهرستان ها همکاری کرده و برای رفع موانع پیش روی آن ها پیگیری های لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه ساز و کار اطلاع رسانی اقدامات معین های توسعه گرا مشخص شده است، تصریح کرد: در هر یک از جلسات شورای اداری، گزارشی از عملکرد معین های اقتصاد مقاومتی ارائه خواهد شد تا مدیران دستگاه های اجرایی با فعالیت های اجرایی الگویی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی آشنایی پیدا کنند.

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: بر اساس ارزیابی دبیرخانه نهاد، ۶۶ درصد معین های توسعه اقتصادی فرهنگی در گام های اول و دوم و ۲۵ درصد هم در گام های سوم و چهارم اجرای تفاهم نامه ها قرار دارند و ۹ درصد هم هنوز عملیات اجرایی را آغاز نکرده اند.

علی اکبر لبافی با بیان اینکه تمامی اقدامات اجرایی در نهاد اقتصاد مقاومتی با اتکا به ظرفیت های مردمی و معین های بخش خصوصی انجام می گیرد، افزود: برخی از معین ها فقط در یک حوزه فعالیتی تخصص دارند لذا الحاق معین ها بر اساس ظرفیت و حوزه تخصصی آن ها باید در دستورکار قرار گیرد.

وی ادامه داد: برخی از معین های اقتصاد مقاومتی به رغم توانمندی های مالی، به لحاظ اجرای تفاهم نامه های مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی نیازمند پشتیبانی معین های پیشرو هستند.

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی با بیان اینکه در برخی از شهرستان ها ارتباط لازم بین معین ها و اضلاع مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: ضرورت دعوت از معین ها و شنیدن مشکلات آن ها توسط اضلاع مثلث توسعه و پیشگیری موانع و مشکلات پیش روی آن ها بیش از پیش احساس می شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.