جمعی از نمایندگان مجلس طی نامه‌ای به رئیس سازمان بازرسی عنوان کردند سازمان خصوصی‌سازی با استمرار تخلفات قانونی خود شرکت کشت‌وصنعت مغان را برای بار دوم با همان قیمت و بدون ملحوظ داشتن آئین‌نامه اجرایی نظام اقساطی واگذار کرده است.

نامه‌ نمایندگان مجلس؛‌ تخلف دوباره سازمان خصوصی‌سازی در واگذاری «کشت‌وصنعت مغان»

قدس آنلاین: جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به رئیس سازمان بازرسی کل کشور در خصوص تخلف در واگذاری شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری مغان،‌ تصریح کردند که  سازمان خصوصی‌سازی با تجری و استمرار از تخلفات قانونی خود مجدداً شرکت کشت‌وصعت مغان را برای بار دوم با همان قیمت و بدون ملحوظ داشتن آئین‌نامه اجرایی نظام اقساطی واگذار کرده است.

متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای سراج 

با سلام 

احتراماً همانگونه که آگاهی دارید تخلفات قانونی عدیده‌ای در امر واگذاری بنگاه‌های دولتی توسط سازمان خصوصی‌سازی انجام گرفته که از مهمترین آنها واگذاری شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری مغان می‌باشد.

واگذاری شرکت موصوف که بزرگ‌ترین بنگاه اقتصادی خاورمیانه می‌باشد به دلیل ارزش‌گذاری نازل و غیرواقعی در نوبت اول با مداخله سازمان‌های نظارتی از جمله سازمان بازرسی کل کشور فسخ گردید.

تخلف در واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان مورد تأیید دیوان محاسبات کشور نیز قرار گرفته و به استناد خلاصه گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۶ که در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرائت گردید از مصادیق ورود زیان به بیت‌المال قلمداد شده است. 

با کمال تأسف سازمان خصوصی‌سازی با تجری و استمرار از تخلفات قانونی خود مجدداً بنگاه نامبرده را برای بار دوم با همان قیمت و بدون ملحوظ داشتن آئین‌نامه اجرایی نظام اقساطی واگذار نموده که مراتب مورد تأیید جنابعالی نیز قرار گرفته است، لذا خواهشمند است با عنایت به موارد فوق‌الذکر نتیجه پیگیری‌های آن سازمان محترم در خصوص قرار واگذاری نوبت دوم و محاکمه متخلفان ذی‌مدخل در این امر اعلام گردد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.