سرپرست وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه تا اول مهر هیچ مدرسه خشت وگلی در کشور وجود نخواهد داشت، از احیای طرح مهر برای آمده شدن مدارس تا اول پاییز و نظارت بر اخذ شهریه‌ها خبر داد.

طرح مهر برای نظارت بر رعایت شهریه مصوب مدارس احیا می‌شود/ اجرای۳۰ هزار برنامه اوغات فراغت از هفته آینده

گروه سیاسی قدس آنلاین:  سید جواد حسینی درباره اینکه چه اقداماتی صورت گرفته تا نظارت بر  رعایت شهریه‌های مصوب یا اخذ وجوه بنام کمک به مدارس،  از اولیا با توجه به تقارن جابجایی مدیریتی در رأس وزارت آموزش و پرورش با فصل ثبت نام مدارس ممکن است با ا اخلال موجه نشود؟، اظهار داشت: براساس قانون اساسی ثبت نام برای تحصیل رایگان است البته براساس قانون ما ۱۷ نوع مدرسه داریم. در مدارسی که نباید وجهی گرفته شود و همچنین مدارسی که وجهه براساس قانون گرفته شود حتماً نظارت جدی داریم که تخلفی صورت نگیرد و بیشترین از حد قانونی شهریه گرفته نشود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش که به سوال خبرنگار قدس آنلاین پاسخ می‌داد، اضافه کرد: بدین منظور بنا داریم تا پروژه مهر را که متوقف شده بود احیا و اجرا کنیم تا هم مدارس برای اول مهر آماده شوند و هم بر ثبت نام در مدارس نظارت شود.

وی همچنین تصریح کرد: تا اول مهر مدارس خشت و گلی در مراکز استان‌ها نخواهیم داشت البته به جز استان سیستان و بلوچستان که تعداد مدارس خشت و گلی بیشتر است باید برنامه خاص داشته باشیم. همچنین سیستم گرمایشی مدارس تا اول مهر استاندارد سازی خواهد شد.

وی درباره بازسازی مدارس سیل زده خاطر نشان کرد: به این مسئله به طور ویژه رسیدگی شده است. در اول مهر دانش آموزشی نخواهیم داشت که برای درس خواندن مدرسه نداشته باشد اما طبیعی است همه این مدارس آسیب دیده را نمی‌توانیم تا اول مهر کاملاً استاندارد کنیم.

حسینی خاطر نشان کرد: با کمک خیرین مدرسه ساز و اعتبارات دولت در حال مقاوم سازی مدارس هستیم امسال ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی مدارس اختصاص داده شده است. در سال ۶۰،   ۷۰ درصد مدارس غیر مقاوم بود که این آمار اکنون به ۳۰ درصد رسیده است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که آیا گذراندن دوره پیش دبیتانی اجباریست و اجار کردن برخی مدارس به ثبت نام دوره پیش دبیتانی برای ثبت نام در کلاس اول که هزینه یک و نیم میلیونی به خانواده ها تحمیل می‌کندف گفت: براساس سند تحول بنیادین، پیش دبستانی جزو آموزش رسمی است که این دوره برای رشد تحصیل دانش آموزان ضروری است ما توصیه جدی داریم که این دوره گذرانده شود و هر چه این مقطع جدی تر گرفته شود به افزایش کیفیت آموزش کمک می‌کند، اما گذراندن این دوره اجبار نیست.

حسینی افزود: ۳۰ هزار فعالیت در قالب ۳۷ برنامه اوقات فراغت دانش آموزان در هفته آینده  برای فصل تابستان بچه‌ها آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.