۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۹
کد خبر: 660515

وقتی نیروی انتظامی مرگ این جوان ساوه‌ای را اعلام کرد نه تنها دیگران حتی خودش هم فکر نمی‌کرد زنده شود.

ماجرای جوانی که از یک قدمی مرگ برگشت

به گزارش قدس آنلاین سرهنگ پرویز اسدی فرمانده انتظامی شهرستان ساوه روز گذشته گفت: ساعتی پیش جوانی به علت ناآشنایی با فنون شنا در چشمه روستای بالقلو بخش نوبران شهرستان ساوه غرق و پیکر این فرد بعد از بیرون آوردن از آب، تحویل نیروهای امدادی شد.

اما نیروهای امدادی نا امید نشدند و تکنسین‌های اورژانس شهر غرق آباد که با همکاری مرکز بهداشت روستای بالقلو در صحنه‌ حادثه حاضر شده بودند از همان دقایق اولیه عملیات احیای قلبی ریوی CPR را آغاز کردند.

درطول مسیری که آمبولانس به سمت بیمارستان شهید مدرس ساوه درحرکت بود تلاش خود را کردند و سرانجام این تلاش‌ها نتیجه داد و لطف خداوند شامل حال جوان غرق شده در چشمه روستای بالقلو شد و او در بخش اورژانس بیمارستان شهید مدرس به زندگی برگشت.

عزیزی سرپرست مرکز اورژانس ساوه ،گفت: تلاش تکنسین‌های اورژانس از محل حادثه تا شهر ساوه موجب برگشت این فرد به حیات شد و در حال حاضر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان مدرس تحت درمان قرار دارد. این حادثه به خیر گذشت، اما شنا در سدهای خاکی و چشمه‌ها همچنان جان جوانان را می‌گیرد و اخبار تاسف بار این نکته را گوشزد می‌کند که حادثه درکمین است.

۳ روز پیش هم یک جوان ۲۸ ساله در سد روستای ساقی اراک غرق شد، اما او دیگر به زندگی بازنگشت و خانواده را داغدار کرد واین داستانی است که شاید برای هریک از ما یا خانواده ماهم اتفاق بیفتد پس باید مراقب وسوسه‌های طبیعت در تابستان گرم باشیم.

با گرم شدن هوا و رفتن به تفریح گاه‌ها و حواشی سدها وسوسه شنا موجب مرگ جوانان می‌شود و توجه نکردن جوانان به تابلوهای هشداردهنده و نکات ایمنی در خصوص شنا نکردن در اطراف و حواشی سد و چشمه‌ها حوادث دل‌خراش را در این زمینه رقم می‌زند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.